AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.658

temperatur lampa lyser rött BMW E91 2006 Automat

Tja,
Idag började varningslampan för tempen först lysa gult för att sedan gå över till rött på min BMW 325i e91 2006 automat..

Har inte orkat koppla upp mig genom obd-II än. Dock kollade jag på vilken temperatur jag fick ut på displayen när jag åkte hem från Täby kyrkby.
När jag gick in på program 7 i service menyn så började temperaturen på 45 grader. Den stiger sedan för efter ca fem till tio minuters körning komma upp till ca 115 grader och få gul varningssignal. efter en minut till så är temperaturen enligt givaren ca 129-130 grader och varningen går över till röd.
Kollade nivån på kylarvätskan och den var okej.
Är det vattenpumpen som gått sönder eller är det bara sensorn/givaren som gått sönder eller vad kan det bero på?

Vill fixa till det här felet och även passa på att byta bromsvätska och kupé filter på samma gång.
Någon som har något tips på en bra liten verkstad i närheten av Täby?

/Jonas
Kan vara vattenpump eller termostat som inte öppnar, men kan även vara fel på tempgivare. Om det är så att motorn går varm bör du inte köra med den så inte topplocket får skador
Kopplade upp mig med datorn idag. Jag har felmedelande 2E81 electric waterpump, engine speed variance. Se bild på felmedelandet på länken nedan.

Är det vattenpumpen man åker på att byta?
Hur många timmar brukar det ta för en verkstad att byta pumpen?

Länk
Tror att det är vattenpumpen, Pelikanparts står det att det tar 3 timmar
Visa användare
ProPro-medlem
13.404
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
@heddan99 : Vad var felet? Var det vattenpumpen? Vad kostade det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.