|
|
|
|---|---|
|
Har en 320d -03 som inte längre startar, den går runt på startmotorn men startar aldrig upp. Syptomen innan var att den kunde dö mitt under gång på vägen. sen väldigt svårtstartad direkt efter. Låter jag den stå nått dygn brukar den dock starta men går snabbt tillbaka till att den dör. Precis innan den dör, blir bilen väldigt orkeslös. Bilen har stått drygt 2 månader efter ett kardanbyte. Alla tips är välkomna! | |
| Låter som bränslepumpen | |
| Har nu kollat lite närmare på felet, och det verkar bara hända när bilen blivit varm. | |
| Okey, kanske har nån spridare som läcker eller om pumpen inte får tryck när den är varm, kolla felkoder | |
| Tänkte på bränsletrycksgivaren om den är trasig | |
|
Lägger upp ett videoklipp. Verkar hända även på tomgång, om jag bara låter bilen stå en stund tills den nått en viss temperatur. Länk Ska kolla felkoder nu i veckan vad som syns där. |
|
|
Har nu fått fart på bilen och kan använda den igen. Bytt dieselfilter och tankat den fullt. Gick likadant i någon enstaka dag sen så har den inte stoppat för mig. Den går dock fortfarande oroligt vid kallstarter på tomgång. Vibrerar och varvtalet ojämnt, men inte jätte mycket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.