|
|
|
|---|---|
|
Jag ställde av bilen i senhösten och sedan dess har den stått ute tills jag under julledigheten tog in den för den årliga översikten och servicen. Bilen har gått kanon sedan jag köpte den för 2år sedan. men nu vägrar den att starta. Trodde till en början att bilen var blivit sur efter tiden den stått ute, men det visade sig inte vara fallet. Efter många om och men har vi kommit fram till att bilen startar om man tar ur säkringen alternativt relät till bränslepumpen, bilen går då på bränslet som finns i systemet och sen dör. Sätter man tillbaka säkringen när man fått bilen till att starta så stryper motorn direkt. Duttar man säkringen upp och ner kan man få motorn att gå under en längre tid. Har även testat att bogsera igång bilen utan något som helst resultat. Har haft isär bränslepumpen, kollat över injektorrampen, bytt spridare och tändstift, kollat över bränslefördelaren och returen. bytt alla relän till bränslepumpen. har även kollat upp anslutningspluggen under LMM:n (har läst att de kan vattenfyllas och ärga) har även kikat på ECU:n och den verkar ok. Jag och min far har nu testat allt vi kan komma på för att få bilen till att gå. Tacksam för all information och hjälp jag kan få! | |
| Har du mätt bränsletrycket på spridarröret?, vacumslang till btr | |
|
Går pumpen? Testat tjuvkoppla pumpen direkt på armaturen? När du säger att motorn dör direkt om du sätter tillbaka säkringen/reläet blir jag sugen att veta om du har gnista med säkring och relä på plats. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Pumpen går som den ska och gnista får den både med och utan säkring. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.