|
|
|
|---|---|
|
Hej! För skoj skull läste jag med hjälp av bmwhat av felkoder i bilen! Fick 5st Swirlflap 004E0F, exhaust pressuresensor 00497D, exhaust pressuresensor 004B7F, exhaust regain control 0040D4 och BSD message failure 004AC5 Nån som vet hur man tolkar detta, bör jag vara orolig eller är det lugnt! Ingen motorlampa lyser Mvh | |
| Har du raderat koderna och kommer dom tillbaka, swirl flaps kanske kärvar, har läst att dom i värsta fall kan gå sönder, vet inte hur pass vanligt det är, men det finns swirl flaps i stål att köpa | |
|
Spännande att du fått felkod på Swirl flaps. Du har nämligen inga. ------- //Lövet |
|
|
@lövet Jag blev oxå förvånad, då jag inte heller tror det finns swirlflaps i min motor. Jag bryr mig inte om det nu, så får vi se vad som händer... |
|
|
Nolla felkoderna och se vilka som kommer tillbaka ------- //Lövet |
|
|
Hej! Jag nollade koderna och har kört en del sedan i söndags. Kollade igår igen och endast swirlflap koden hade kommit tillbaka. Känns inte riktigt som man kan lita på Bmwhat, eller? Mvh Anders |
|
|
Det är inte så att du har den nyare typen av 325d motorn? Borde du ha, när det är en -11 vi pratar om..... Kolla på länken: Länk och där står det ju "with flap control" vilket jag fattat innebär swirl flaps. Kan tänkas jag har fel, men min325d -09 med 197 hk (M57) motorn, så står det "without flap Control". /Kent |
|
|
Hej Det är mycket riktigt den nyare motorn. Dock verkar "alla" vara överens om den inte har swirlflaps. Jag har sett på real oem att det står " with flap control" Zock ser inte insuget alls ut som de äldre motorerna med swirlflaps. Vet inte vad jag ska tro. Dock lyser ingen motorlampa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.