|
|
|
|---|---|
|
Hej , skulle bytta vevhusventilationen igår och hittar inte var en kontakt ska sitta från delningsdosan ?har letat som en idiot i flera timmar . bilen startat men går inte bra på tomgång . Länk | |
|
Har för mig att det var en relativt färsk tråd om samma problem för någon/några veckor sedan - gör en sökning och du hittar nog den tråden och dess lösning (kommer inte ihåg exakt var den skulle sitta men TS hittade kontakten till slut)! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej Long shot, men går den inte till baksidan av generatorn? ( laddregulatorn ) Har för mig att en gick dit när jag själv bytte på min 523. Vänligen Mattias |
|
| Ja är relativ ny här Johan så kan inte sidan så bra .men tack för tipset ändå | |
| Nej subsoil dom kontakterna på den sidan hade ja inga problem med denna är insugets baksida eller nått mot kupen asså | |
|
toxicbmw - vassego!: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
här är en lite bättre förklarning med bilden Länk Bmw när du älskar att köra |
|
|
tack johan men de är inte den kontakten ja har problem med Länk Bmw när du älskar att köra |
|
|
Nu när ja kört en kort stund med bilen utan den kontakten inkopplad så får jag följande felkoder P0171 och P0174 Länk snäla kan nån hjälpa mig !!! Bmw när du älskar att köra |
|
| är det endast två kablar kan det vara purgevalve till vänster om spjällhuset och mot oljefiltret sitter den lite undanskymd och upphängd. | |
|
Yes det är 2 kablar på kontakten .på den sidan har ja hittat alla denna ska sitta nånstans under bakre sidan av insuget , ca där va plus kontakten sitter på ovansidan av insuget . Men ja kan inte hitta givaren o minns inte exakt hur o var den satt . Länk Bmw när du älskar att köra |
|
| Enda kabel på min bil åt det hållet är tomgångsmotorn där det går en slang till den syns till höger om spjällhuset och ovanför. | |
|
Hmm det va konstigt , för tomgångsmotorn är inkopplad de var en kort kabel från dosan. Men den ja inte hittar ska va nånstans under typ va plus kontakten är på insuget ovansida . Bmw när du älskar att köra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.