|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte en 330d för 4 månader sedan och för drygt en vecka sedan så lös ELV lampan rött - dvs den för elstyrda rattlåset. Bilen fungerar som den ska förutom att lampan lyser rött. Detta, om inte det är ett mindre fel kostar ca 10 000:- att åtgärda. Har någon något bra tips på hur jag ska göra? ska försöka även gå via konsumenköplagen att detta är ett dolt fel som dök upp 4 månader efter mitt bilköp från bilhandlaren. Förhoppningsvis är det en kostnad de får ta. Annars vad kan man göra? enkelt att fixa? billigare sätt att fixa? mata på med tips och förslag! tack på förhand | |
| Ingen som kan hjälpa till? | |
|
Borde gå på garanti om du köpt den hos handlare - har du kontaktat denne? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Uppdatera CAS. Har gjort de på nå st nu me detta problem. | |
| 6 månader bruka många handlare ha beror ju lite på. | |
| De vill inte stå för det - hade ingen "extra garanti" eller försäkring täckt för "maskinskada" - självklart vill de slippa på alla möjliga sätt och det som skulle gälla är ARN. Men då bilen kan sättas på, rattlåset funkar etc och det bara är lampan får jag hoppas på att det är något billigare problem som enkelt går att lösa - t.ex uppdatera CAS som F-tar sa. Får kolla upp detta :< | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.