|
|
|
|---|---|
| Blir galen larmet går när bilen känner för de ibland 2 minuter efter man låst ibland timmar efter/mitt i natten... går bara låsa med dosan då nyckeln är bytt så går inte låsa med nyckel så undrar om någon vet om de går koppla bort larmet eller vart sirenen sitter så jag iaf kan klippa kablarna till den slippa väcka hela kvarteret... så alla tips mottaget, om de finns nån säkring eller vart tutan sitter eller vad felet kan vara alla dörrar e stängda å lysena är släckta osv.. | |
| Jag tror att det är dålig jord i dörrkontakterna samma som till innerbelysningen, vart sirenen sitter kanske någon annan kan svara på, kanske enklast att klippa kabeln. Kan vara svårt att få bra jord om det är rost mm | |
|
Har precis samma problem med min 316i tou -98, oftast går igång 2 min efter men kan gå igång några timmar efter ibland, Jag misstänker att det är en av dörrkontakterna som strular, precis som "terminator80" säger. Det jag har gjort hittills är att jag sprejade med antirostspray, typ 5-56, in i dörrkontakterna, sedan dess har inte jag hört att larmet gått igång. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.