|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Det är det som är kruxet att komma åt dom nedre index skruvarna..Annars är det baggis..Men vart tar avgaser och all sot vägen egentligen när man pluggar igen swirlflapsen tappar inte Agr ventilen funktion? |
|
| 525d 3.0 har inga flaps från början men väl egr. Så det kommer garanterat funka. | |
| Stämmer bra fast jag har 535d därför undrar jag.. | |
| Ja, och de är konstruerade samma lika. Samma egr komponenter, samma grundmotor. | |
| Okey, nu är jag med | |
|
Ja egr ventil funkar som vanligt Jo dom går att komma åt med förlängare Jag har gjort det så jag vet att det går Men ha nya packningar när du sätter ihop det Mvh |
|
|
Okey tack för tipset,vart köpte du packningar? Mvh |
|
|
Dom finns på bmw Kosta inte många kronor Mvh |
|
| Okey tack... art nr kanske? | |
|
hej åströmarn jag tror att jag har samma problem med momentomvandlaren alternativt skit i agr ventil samt gasspjäll har några frågor, tacksam om jag kunde komma i kontakt me dig via telefon messa mig ditt nummer på 0708641144 mvh Igor |
|
|
Catch_me! har du löst ditt problem? blev det bättre eftre rengöring av agr samt gasspjäll? Med vänlig hälsning igor |
|
|
Hej Kan slå dig en signal ikväll Min pendlar lite gran i bland när det är väldigt kallt ute Väldigt lätt att göra rent egr ventil och gasspjället Min har gått ca 31 tusen mil nu och går bra ska dock byta olja i lådan till våren Mvh |
|
|
ok ! tack, igor |
|
|
åströmarn, du glömde mig:) /igor |
|
|
Hej ringer dig ikväll |
|
|
Min 535d pendlade också i varvtal vid konstant hastighet på plan väg, gjorde rent egr och gasspjäll. spettade loss centimetertjocka sotbitar från spjället, blev en otrolig skillnad, nu är pendlingarna borta |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.