|
|
|
|---|---|
|
Mitt innertak e kasst och har planer på att byta ut det! Men hur gör man för att demontera det?? Även tyget på insidan av takluckan ska med ut! | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jag gjorde det på min E34 535i (som har manuell taklucka) för bara några månader sen! La inte så mycket på minnet hur det skulle göras, då jag bara ville ha det gjort (skulle sälja hela inredningen). Men jag använde mig av i princip dessa två guider för att se vad jag behövde göra och det fungerade finfint Länk Länk Innertakluckan måste bort innan du kan ta bort innertaket (mig veterligen) så det löser sig självt så att säga. Jag var dock extra försiktig när det var dags att ta ned taket då det sitter fast i clips. Dvs jag tryckte försiktigt och brett (men ändåså med viss kraft när det behövdes) runt punkten vid infästningen, jag använde alltså inte den generella dra&slit-metoden. |
| Jätte bra då har jag lite koll på läget! Tack så mkt=) | |
| Verkar alltså att jag ska demontera innertaket över takluckan först, men det jag inte förstår är hur jag ska komma åt ngt när taket fortfara de sitter där?? | |
Stämmer, det var så jag började. Sen vevade jag takluckan bakåt ca 2/3 som det står i instruktionerna och tryckte försiktigt takluckans innertak bakåt så de lossnar i sina två clips längst fram - rekommenderar att du särar på de två plastclipsens hakar samtidigt som du trycker lätt bakåt så att du inte skadar något. Sen drog jag fram hela takluckans innertaket (fick jiggle a bit sista biten också) så jag fick den helt fri. |
|
Okej får hoppas takluckan funkar då på skrotbilen ja ska plocka innertaket ifrån;) Återkommer med hur det gick! |
|
Ingen fara, vill minnas att alla med eltaklucka har en manuell override (tror du använder en liten insexnyckel för att öppna/stänga). |
| Gjorde enligt länken som bmw slangen la upp gick bra! Lite jävligt å få av i bakkamt vid bakrutan men de gick till slut :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.