AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
738

Motor "skorrar" vid belastning, hur ska jag åtgärda detta?

No
54
Novis
740IA -93
Hejsan Bullen!

Jag är en kille på 22 år som har ett problem, och för en gångs skull så ÄR det killen i brevet som är med i filmen.

Scenario: Jag ligger och kör 100 km/h och gasar lite grann, då frustar (i brist på bättre ord) bilen men ökar ända troget farten, dock långsamt. Det känns som att den inte får bensin.

Där har vi min kära bils åkomma, problemet visar sig även vid tomgångskörning då den skakar mer än vanligt.

Vad ska jag göra, jag har pratat med min skolsyster & även städtanten men ingen av de visste vad det kunde vara för fel. Då vänder jag mig till er, har ni någon aning om vad det kan vara?

Mvh Mr. Novis
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Bränslepump kanske?
el
174
elite
745i E65 -03
Jag hade liknande symptom på min 730:a. Den gick ganska bra när man körde, men så fort man accelererade eller på tomgång så "frustade" den och gick ojämnt.

Det visade sig vara en liten spricka i fördelarlocket.
Kanske värt att kolla i alla fall?

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
No
54
Novis
740IA -93
J.L: Ok, ska kolla det, dum fråga: Vart sitter den :)

elite: Det låter exakt som min bil... Bytte du fördelarlock eller vad gjorde du?
el
174
elite
745i E65 -03
Jag felsökte hela tändsystemet (själv) och rengjorde, men hittade ingenting, sedan lämnade jag in den på verkstad där de undersökte alla ventiler, mm, SEDAN kontrollerade de fördelarlocket, där de upptäckte en minimal spricka (knappt synlig). Byte, sen gick den som ny.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Pumpen sitter i tanken. Lyft på bagagerumsmattan så ser du ett täcklock som sitter med ett par skruvar till höger på golvet i bagaget. Men för att konstatera att pumpen är kass så måste man väl mäta bränsletryck. Jag är lite osäker, någon som vet mer?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.