|
|
|
|---|---|
|
Bilen är 05 e65 740d Har haft bilen i 3år bytt batteri efter 10månader för att bilen klagat Köpte nu ett dyrare batteri och när det blev testat av bosch testare var det okej. Vi lade märke till att min bil inte förstör batterier som vi trodde. Bilens volt är helt i sin ordning i motorrummet men inte i batteriet alltså Volten sjunker flre de når mitt batteri och det blir aldrig full laddat. Finns det någon kopplingspunkt som är mycket utsatt? Jag bor desssutom i finland och här använder dom tyvärr vägsalt Bilen har rullat snart 400tkm Och nu när jag har problem med volt så får jag hela tiden meddelanden om airbag och abs samt ibland handbroms och antisladd/antispin. Börjar bli frustrerande. | |
|
Hur mycket laddar generatorn? Låter spontant som att den är kass... Har din bil IBS? I så fall måste nytt batteri programmeras/registreras via bilens datorsystem,, annars kommer det inte att laddas som det skall. Att bilen stänger ner strömkrävande system som inte är "livsnödvändiga" för bilen är helt naturligt om spänningen sjunker - bilen har en inbyggd prioriteringslista utifrån vilka system som är mest/minst nödvändiga för att bilen skall kunna rulla. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bilen vet den har nytt batteri men minns inte vad den laddade xakt iaf vet jag att spänningsfallet var ca 1.5volt mellan batteri och laddpoler i motorrummet sant noterade min obd läsare liknande spänningsfall när man försöker starta. Enligt mitt huvud har jag dålig kontakt någonstans mellan motor och batteri. Men jag vet inte ens hur strömmen e dragen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.