|
|
|
|---|---|
|
Som titeln säger så letar jag efter styling till min bmw e46 sedan årsm 00. Har ungefär 4000 kronor att lägga på diverse "styling" delar, Såsom Toning,Bakljus,Sänkningsats osv.. (Detta är inte en annons efter delar, Utan jag undrar mest om någon har en e46a i samma kulör med liknade modifikationer som jag har nämnt i ovan?) Bild på bilen: Länk | |
|
Jag hade skaffat coilovers (typ TA-Technix)och ett par 17-18" fälgar. Sen kan man ju köra plastidip på allt krom men det är ju en smaksak. Sänkning är iaf det absolut viktigaste tycker jag, lysen och sånt hade jag prioriterat sist. |
|
|
Lacka njurarna svarta, har även en coiloversats TA-technix använda ca 3 månader till salu om det är intressant. Nya blinkers som smälter in med frontlysena samt ett par 17" fälgar tycker jag passar bäst men är väll smaksak. Dotz mugello / BBS Lemans rpelicor kan man komma över relativt billigt. Har du kosing över köp en m-front och en takvinge t ex Länk |
|
|
Andra fälgar gör otroligt mycket för utseendet - men det bränner nog 4000 rätt snabbt, så efter det finns det nog bara utrymme för en rattmuff och en wunderbaum... ;o) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nya fälgar eller rättare sagt beggade från blocket eller powerbörsen till att börja med. Finns ju mycket att välja på där och hur mycket av budgeten som är kvar styrs ju lite av vad du vill ha. Personligen skule jag inte gå över 17" då det blir förmycket JDM stuk, hellre då spacers så man fyller hjulhusen. Mtech är ju asnice på E46. Länk Sänkning är jag personligen allergisk mot då jag tycker M-chassiet är lagom lågt. Vita blinkers fram och kanske LED bakljus. Möjligen går det att hitta projektorframljus beggad på skroten, vilket gör en del. I med några vita H7 typ Osram Cool blue intense eller Phillips Bluevision om bilen inte har xenon. //Anders |
|
|
Hans fälgar var tyvärr sålda. Är väl mest inne på fälg jakt just nu i samma prisklass som den du länkade ovanför. Sen blir det nog toning, Någon som har testat deras film? Länk |
|
|
Jag körde Solarplexius på min gamla E46 och var toknöjd. Klar fördel iom att jag kunde plocka ner toningen på vintern, men nackde då bakrutorna inte blev tonade. Länk Hittade några andra fina mtec, Länk Länk Dessa var ju fina annars,, dock blire till att pruta Länk //Anders |
|
|
Det går väl dock inte att veva ner bakrutorna med solaplexius? Förövrigt låter det som ett bra alternativ så kanske blir en order därifrån snart :) Blir att hitta några 17" fälgar, Då jag anser att komforten blir sämre av så stora som 19". |
|
|
Jag gillade solarplexius! Dock har jag en känsla för att det är ju bäst på kombibilar.. Toningen är rätt mörk, men fördelen äär att den blir kanonsnygg. Enda alternativet till dem är att få det proffsgjort anser jag själv. Håller med dig om fälgarna.. Hade 16" på min E46 och den var asskön att åka i. Min nuvarande med 17" är okej, men polarns med 19" är inte kul. //Anders |
|
| Jag tycker den är snygg som den är! Men ett par andra fälgar måste vara prio ett!! | |
|
Det är en snygg kärra som den är.. Men! Toning, klara blinkersglas, sänkt (ajjabajja, inte med bågfilen), avgasutblås, samt lacka listerna runt och husen för framlyktorna svarta samt byta ut mot wannabe xenon. Juste, fälgarna också... Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.