AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
404

Hur mycket betala för M3 E36?

Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Ska inskaffa m3 e36 till våren har ja tänkt mig.
Hur mycket e normalt att ge för en fin m3 3.0 resp. m3 3.2???

mvh Daniel

----------------------------
Finns på icq: 60288954

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Space-X-plorer: Svårt att svara på, du borde lämna mer information om dina önskemål kring utrustning, årsmodell, coupé eller ej samt miltal - det är ett stort spann rent prismässigt annars.

Som exempel så köpte en bekant en M3'a, årsmodell -96, 13.000 mil, coupé, estorilblå med ca 13.000 mil och hyfsat utrustad för 160.000 kr.

Kan rekommendera dig att kika både på bytbil.com och BMWPower's eminenta "BMWBörsen".

Ps. Glöm inte att kolla försäkring... (expensive).

roadZter
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
DanneZeta:
*Har tänkt mig en 94a tror jag.
*Coupe
*På utrustningssidan vill man ju ha så mycket som möjligt ju.

Ska man satsa på att köpa en på bilfirma eller köpa privat o då vara noga med att kolla servoceboken o allt sånt?

mvh Daniel

Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Angående miltalet så runt 10000-12000 mil eller nått.

cl
185
clyzzon
330i Touring -03
Tjena Space..
Jaru det där med priser är en historia för sig, men det enda råd ja kan ge dig är att åka och kolla på så många som möjligt, själv så bodde ja framför bilannonserna i ett halvår innan ja blev nöjd, jag köpte min privat och är än så länge kanon nöjd. Servicebok tycker ja verkligen att du ska kolla upp, riktigt noga..kolla så att det är samma årsbeteckning på boken som på bilen, att den inte är utbytt. Finns det annan dokumentation ang. service så är det minst lika bra. När det gäller import eller svensksåld så föredrar ja nästan import, då servicen verkar bättre i tyskland, det farliga med import är inte säljaren utan mellanhandelen från tyskland till sverige, då det förekommer lite fifflande.
Näe, lycka till säger ja..är det nått du undrar över så maila.

Mvh Johan
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Space-X-plorer: Du borde kunna hitta ett fint exemplar för runt 130-135.000 kr. Observera att det är många M3'or som är skruvade/krockade. Att kolla historik och servicebok är ett MÅSTE vare sig du köper av privatperson eller bilhandlare. Jag hade aldrig köpt en M3'a om inte allt känns 100% rätt! Det kan vara svårt att hitta en ärlig M3 -94'a som "bara" gått 10-12.000 mil. Glöm inte att M-testa alternativt konditionstesta bilen innan du skriver på några papper. Begagnatguiden är guld värd, läs mer på: Länk

Lycka till! =)

roadZter
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Tack så mycket killar.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du kan tjäna några kronor på att köpa den innan våren fjädrat ut fullt då priserna går upp lite. E36orna kommer annars gå ner nu i höst / vinter vilket iof du också förlorar på eftersom du ska sälja din bil. Det är svårt att sia om priser som ligger kanske 6-7-8-9 månader fram i tiden.

Skulle jag köpa en bil som börjar närma sig 10 års strecket skulle jag prioritera få mil, få ägare och bra skick framför utrustning. Diverse fälgar, sportavgas, chip, osv går bort. En så original bil som du kan hitta.

Lycka till!
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
acey: Har tänkt inskaffa den nån gång i februari. Kanske även januari om rätt bil finnes. Som du säger så är få mil och få ägare att prioritera juh före utrustning. Tittar redan nu runt lite vad som finns. Får se vad som kommer upp..

mvh Daniel

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Fast ac,skinn m.m höjer ju värdet och intresset när du sen ska sälja M3:an :)
Min M3:a som hade gått 7200 mil kostade ca:180 000:- med det mesta i utrustning och nya sommardäck + fina vinterdäck och ny servad på bmw....tycker ni det var ett vettigt pris eller??Kan tillägga att den är i mycket fint skick och ganska ovanlig för att den är arktissilver metallic.

Mvh Ricke
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Därför jag inte skrev AC för just ac är ganska viktigt. Skinn eller mocka osv spelar inte lika stor roll direkt. Jag tycker nog att 180tkr vore dyrt för en -95a idag. Trots de låga milen. 3.2orn ligger i samma prisläge och då väljer nog många en 3.2a.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.