|
|
|
|---|---|
|
Hej! Detta gäller en BMW 320i, årsmodell 2005 (e90) Jag har fått två olika indikations fel under en veckas tid. Färddatorn indikerar vid start att förardörren är öppen fast den är stängd, vad kan detta vara eller bero på? Är det något jag själv kan åtgärda på egenhand eller ska jag söka till närmaste BMW verkstad? Andra problemet är att färddatorn idag indikerade att bromsbeläggen är slut (Röd symbol där en bil hissas upp), vilket de inte på långa vägar är. Samma frågor på detta som ovan. / Niclas | |
|
Tror att dörr indikatorn går på dörrkontakterna till innerbelysningen, kan vara dålig jord till kontakten. När det gäller slitagevarnare, glömmer jag alltid om den ska vara jordad eller inte. Det är nått med kabeln om den ligger emot jord |
|
|
Tack Terminator80. Första problemet: Det låter vettigt. är det något jag kan på egenhand reparera? Till innerbelysningen, den släcks inte automatiskt som det ska efter stängd dörr utan jag får manuellt stänga av den. Andra problemet: Samma fråga till detta, är det något jag kan lösa på egen hand? Okunnig inom området skulle jag med tacksamhet vilja erhålla en beskrivning om vad jag kan göra, praktiskt. Kan dessa problem ha ett samband? |
|
|
Då tror jag att du har en dörrkontakt som kärrvar och ligger på hela tiden, eventuellt skruva lös och smörja upp Broms varnaren får du ta bort hjulen och kolla kabeln som sitter i beläggen, tror att det är ganska vanligt att kabeln hänger lös, eftersom inte alla belägg har utag Men återkommer om den ska ha gjord eller inte i normalfall |
|
| Kablarna till bromsbeläggen du har nog nån kabel som ligger emot jord, du kan ju hänga dom löst med stripes | |
|
Terminator80 Stort tack för att du tog dig tid att svara och hjälpa till. Jag ska undersöka detta i helgen och hoppas på att det är enkelt. Klarar en normalperson av att skriva lös en dörrkontakt, menar att det låter rätt enkelt? / Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.