|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man göra om man har repor på en ruta?? finns det något man kan göra förutom försäkrings bedrägeri (skojar) :) Lacke | |
|
Är det pga isskrapa, automattvätt med borstar och lite vatten eller liknande är det bara att köpa en ny ruta på BMW, de kan man inte polera.. Framrutan kan du alltid byta på försäkringen. Asken |
|
| kanske står något i rep.handboken ;o)) | |
| touche:) | |
|
Asken: Vadå alltid byta framrutan på försäkringen? Min är ingen vacker syn, även när den är nytvättad. Normalt ser man inga fel, inga stora stenskott eller så, bara ett par små. Men när solen lyser på ja då jävlar serr man inte ett skvatt, fullt med ministenskott eller vad man ska säga. Kan man byta detta menar du då eller? |
|
|
Jag förtydligar mig, Gällande sidorutor och bakruta Är det pga isskrapa, automattvätt med borstar och lite vatten eller liknande är det bara att köpa en ny ruta på BMW, de kan man inte polera.. Gällande framruta samt rutor som fått stenskott Byt på försäkringen. Har inte hört en glasmästare protestera och framrutan är trafiksäkerhet. Ingen bra ruta= ingen bra sikt. Asken |
|
markus00 |
Annars är det ju bara att dra hammaren i rutan så blir det nog inga problem att byta den. (skämt) //Markus <----------------------------- Min bil: Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Glasmästarn brukar vara behjälplig med kulhammaren för att "markera" var rutan är trasig :))I fall försäkringsbolaget vill se den. MVH Hasso |
ephmc |
Appleryd....prova att polera rutan med ett bra vax/polish först....det blev betydligt bättre på min i alla fall.... |
|
ja har även ett stenskott i fram rutan det får nog bli kulhammaren på den ialla fall..:) ska prova med vax på sidoruterna....det är ju snyggt med svagt tonade rutor men fy fan vad det förstärker små repor från is skrapa. Monterade dit dom nya framlyserna (angeleyes). det var den klart bästa investering!!!!!!!. Tack för tips!. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.