|
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbar, En PDC-sensor fram (mitten, höger, under grillen) ger lite spökutslag. Det händer ofta när det varit regnigt och kallt. Antar att det inte kommer att bli bättre med tiden eftersom jag inte haft det här problemet tidigare. Har läst en del om att det kan vara fukt. Har två huvudfrågor: 1. Kan man "serva" sensorn om det är fukt som är boven? Hur göra så fall? En ny sensor kostar inte mycket på eBay, men då ska man ju måla den osv.... 2. Kan man komma åt den utan att ta loss stötfångaren? Har läst några inlägg där folk säger att det går att komma åt den genom att ta bort grillen alternativt lampsatsen om man ska åt sensorerna på sidan. Förslag, tankar? Mvh Björn | |
|
Lånar tråden lite. Även jag har fått detta "spökutslag" på min E61 -08 baktill. Det gäller de två längst till höger som fladdrar lite fram och tillbaka när man följer de på navi-skärmen och det piper/tjuter konstant när den visar det röda fältet. De övriga sensorerna både fram och bak verkar fungera som de ska. Det har funnits stunder då det fungerar som det ska. Men felet verkar bara komma tillbaka senare ändå. Någon som haft detta fel och kanske t.o.m fixat det? |
|
|
Fukt i kontakt om det är turligt. Fukt i givarna om det är otur. Såvida bilen inte är oerhört skitig. Det kan också ge sådana tendenser. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.