AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.905

Uppdateras bilen via Connected Drive utan att besked ges?

e3
336
e39520it
520dT -14
Intressant:

Länk

Men enligt artikeln så säger BMW att dom redan åtgärdat svagheten, och jag kan väl också minnas att man fick et press-release för en stund sedan.

Men i så fall betyder det att bilen uppdaterats via connected drive UTAN att man som ägare haft en minsta aning?

Stämmer det att bilen uppdateras utan att man som ägare får besked, och vad är det som uppdateras via CD?
Skandal!
Biltillverkare verkar leva i det blå när det gäller säkerhet. Mer info: Länk

mvh/ Anders
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Att säkerheten är så usel är naturligtvis oacceptabelt. Däremot är möjligheten för tillverkaren att löpande uppdatera bilens mjukvara även utanför servicetillfällena utmärkt tycker jag.

Tesla tex skickar löpande ut uppdateringar. Inte bara för att korrigeringar fel utan för att löpande ge bilen nya och förbättrade funktioner. I Teslas fall är det en del av en medveten strategi att "fortsätta bygga bilen även långt efter leverans till kund". På så sätt blir bilen inte bara äldre med tiden utan faktiskt också bättre.

Det är en strategi även BMW borde tillämpa. Tänk att få förfinad grafik i infotainmentgränssnittet, nya kartor kartor till navigationen, ökad motoreffekt, valbart styrmotstånd eller andra nyheter nedladdningsbart via Connected Drive. DET vore premium!
e3
336
e39520it
520dT -14
Håller med att det är bra med uppdateringar även mellan 3000mils service. Men jag tycker det hade varit intressant, och egentligen rätt, att veta vad som blir gjort med MIN bil.
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Självklart! Det finns ju en meddelandefunktion i bilen som borde passa utmärkt för det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.