AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.112

Lampor i ögonbryn E61 LCI -08

Sida 2 av 2
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
I ämnet så kan man konstatera att utvecklingen inte alltid går framåt. Förr, på de flesta bilar satt det små vinklade anslutningar för att ventilera lykthuset både uppe och nere. Nu gör man allt för att göra det tätt, vilket är (bevisligen) mycket svårt. Varför man gör såhär har jag ingen aning om, men det finns säkert någon ologisk förklaring.
Jag brukar göra mindre hål i botten på ex baklampor för även dessa har ju en förmåga att binda fukt i olika mängd.
Ungefär som reservhjulsbaljor.. Förr fanns det små avrinningar, nu bygger de badkar till elektroniska komponenter..

Jag fattar inget.

Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Lyfter tråden lite.

Har också problem med fukt i ett ögonbryn. Har provat att borra ett hål enligt Jannes beskrivning och då har jag nästan blivit av med all fukt, men blir inte av med det sista av fukten. Har bilen i garage och har haft en byggfläckt gåendes nära lampan för att försöka hjälpa den sista fukten ut. Dock så vill det inte torka ur det sista. Det var väldigt mkt fukt från början så mkt har försvunnit men inte det där sista som sagt. Vad kan man hitta på för att få ur det sista??

Mvh Brännwik
Pe
144
Pelleulf
525i Touring -08
Alfa 1600 Gtj-74
Beach Buggy -69
Norton 750 Commando -71
Hej!
Har inte hunnit prova dessa eminenta förslag själv ännu,
men tänkte om det går att göra ett litet hål i andra kortändan också
och låta tryckluft ta med sig det sista ut?
Sen täta med goretex tejpen i bägge ändar.
Om det går att borra där vill säga, men det kanske ni som haft loss lampan vet?

mvh

Mvh
Pelle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.