|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett konstigt problem på min 530 d från 05. Jag har nyligen köpt ett nytt batteri och det är registrerat i bilen. Och den laddar mellan 14.5-15 v. Om man har radion på i max 5 min så säger bilen att batteriet börjar ta slut. Kan det vara laddningsregulator? Är det 120ahp generator? Den har rullat 26. | |
| Har du laddat batteriet innan du satte i det?, ett batteri i bilen blir nästan alldrig fullt laddat, 70 mil fast det är beräknat på äldre bil | |
|
Ja. Jag laddade det fult. Men det kan ju inte vara normalt att den laddar över 15 v? |
|
|
15v har jag noterat på flera, verkar vara inom toleransen. Är återkallelsen gjord på batterikabeln? |
|
|
Vad är det för märke på batteriet och är det ett 90ah agmbatteri? Du har väl använt en intelligent laddare typ ctek eller annan då du laddade det första gången? Hur gjordes registreringen och med vilket verktyg? Mvh Asken |
|
| Hej. Det var en bmw verkstad som registrerade bytet. Köpte batteriet på mekonomen. 100ah | |
|
Hej, Tack. Visste de om att du bytt ahtal till 100 ifrån 90 eller bytte du batteriet själv före? Är det ctekladdare? Vi har några trådar tidigare där batteribyten skett av ägaren själv och man inte använt samma batterisort/typ och inte som du låtit bmwverkstaden registrera det korrekt. Kolla på mekonomen.se beträffande om agm eller blysyra samt med verkstaden om garantibytet av huvudkabelstam är gjort så kan vi hjälpa till mer. Rimligvis borde verkstaden sett om det var några fel på övrig laddningsutrustning då batteriet initierades? |
|
|
Kan det bli bättre att koppla på laddning under natten så det blir hel fullladat igen? Ctek laddare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.