AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
17.604

Erfarenheter kring GDM tunika?

Sida 2 av 2
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Jag har väldigt svårt att tro att rasslande kedja beror på trim, men det är min amatörmässiga åsikt.

Han programmerar om styrdonet i en jigg, iaf på bilar tillverkade runt 2009-05 och senare. De kräver såkallat bootmode vilket han använder sin jigg för att åstadkomma.

I vilket fall som helst så använder han den utrustning han har för att programmera om styrdonet. Det du får är alltså styrprogrammet i styrdonet. Det kopplas alltså inte in någon permanent hårdvara i bilen.

Mvh,
Björn
Iwa.g
Ifall det nu är det dom kallar mappning har jag hört att det är det skonsammaste sättet av alla dessa chippar o allt
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Jo, jag är "allergisk" mot alla boxar du kopplar in för att lura motorstyrdonet. Bättre för motorn att modifiera styrprogrammet så att bilen fortfarande har koll på alla signaler =)
co
4
coyn
E60 545IA sedan
E30 325 bmw cup sedan
E30 S50B30 m-tech 2 Coupe
Bumpar denna lite.

Streetpower i Olofström erbjuder numera också precis samma trim som GDM men vi har en riktig verkstad med dyno där du får din bil bänkad före och efter så du får papper på vad som hänt med din bil!
Eftersom vi kan köra bilen i dynon kan vi även erbjuda 100% individuella mappar om din bil tex har en större turbo, spridare, sportavgas etc, Vi skickar loggarna ifrån bänken, vad som är gjort på bilen etc så får vi en mapp till just din bil.

Vi konkurerar inte med GDM, vi erbjuder en annan mer komplett tjänst till kunden.

Mvh Conny
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Intressant att det börjar dyka upp "nya" (grundades 2003...) aktörer som erbjuder bra tjänster till vettiga priser, var just inne på streetpower och är riktigt sugen på att åka upp och testa 530:n!
Perfekt med navmontering så man slipper vara rädd att bilen ska slita sig och att det går att åka in och testa den även om man har sämre däck eller rent av dubbdäck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.