AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.272

730i E65 Allmän fundering

Hej,

Det här blir mitt första inlägg här!

Går och funderar på att skaffa mig en E65a. Var först helt inne på en 735a. Men har nu svängt lite åt 730i
då man "slipper" valvetronic och lite andra N62 relaterade problem. Visst är M54an inte lika pigg eller välljudande som V8an men den lär göra jobbet.

Skulle behöva lite mer info och allmänna åsikter om dessa bilar. Verkar vara förhållandevis ovanliga i Sverige, såldes de alls nya här?
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Enligt modellguiden här så såldes den i Sverige, men jag har inte heller sett många till salu. 0-100 på 8,1 och 237km/h räcker ju ganska långt det med :)

Det som kan vara mindre kul är att instegs 7-serie ibland inte är så välutrustade, men grundnivån på E65 kanske är tillräckligt hög. Själv skulle jag vilja ha en fullsmetad 760 men dessa är vekligen inte vanliga på Blocket, eller Mobile.de...
Ok. Så sant att instegsmodellerna kan vara lite fattigt utrustade. Finns några till salu på mobile. Nu finns det ju inte lika stort utbud av 730i som 735i och 745i men de som finns tycks vara något högre prissatta än sina V8 syskon.

När det gäller N62 relaterade problem. Till exempel ventilstyrning och vattenröret. Några spekulationer om hur vanliga dessa är? En på hundra eller en på tusen?

En full kittad 760 vore inte fel, men i mitt fall blir den nog tyvärr lite "väl" som bruksbil☺
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.