|
|
|
|---|---|
| på vintern när det pendlar mellan kallt och lite mildare så tänds en gul symbol på skärmen som visar en upphissad bil. Men det är inget som lagrats i bilen så BMW kunde inte hjälpa mig. Men provar få hjälp här då det är störigt å få upp den titt som tätt. Men det är bara när jag startar den som det kommer och inte under körning. | |
| Det hörs konstigt men ladda batteriet ska du se att symbolen försvinner. | |
| Ja har laddat batteriet par ggr men den kommer tillbaka. | |
|
Kolla i instruktionsboken, för det finns en förklaring på det där. Röd bil upphissad har jag för mig betyder något av 1; fel på bromsljus eller 2, fel på elektrisk dragkrok eller 3 fel på bränslepumpen. Jag får den nämligen alltid när jag tar fram bilen på våren, då bränslet har stått och runnit tillbaka i ledningarna (eller exakt vad som hänt). |
|
| Ja kör med den i stort sätt dagligen å de SKA vara bytt filter sista servicen. | |
|
Jag tror det betyder att det är dax för allmän kontroll. En typ av service som måste nollställas med dator. |
|
| Har även jag för mig att det är allmän kontroll. Har för mig de kollar rost, stag, dämpare och allmän status bara. Kostade typ en tusing för mig senast. De släcker ju även lampan så du slipper den sen :) | |
| Det är gjort och det är samma sybol som för den allmänna kontrollen men är inte den. Efter den har varit inne så har den slutat komma på några dar men sen kommer den upp igen. Ofta kan de va så att när den stått ett tag å ja startar den så kommer den men om ja då stänger av den och startar ingen brukar den vara borta och syns då inte heller på datorn. När den kommer går det få fram info ccid 415 men blir inte hjälpt av vad det betyder | |
|
Hej Här finns lite olika symboler som du kan titta på :) Länk M.v.h Rille En gång BMW, alltid BMW! |
|
| Min 120d visade den symbolen när batteriet var dåligt, jag hade dock även symptom som nollställd klocka/datum/etc. Kolla spänningen, om det har varit dåligt laddat vid riktigt kallt väderlek så kan det ha tagit skada och laddar inte nog mycket. | |
| Den symbolen började dyka upp under vinterhalvåret och jag tappade även kl/datum osv...Var också batteriet som var dåligt, dvs 10 år gammalt och dags att byta. Varningslampan försvann efter detta. | |
|
Hej. Gul upphissad bil betyder att kapaciteten på ditt batteri har sjunkit. => har inte full kapacitet längre. Ingen fara men du märker snart att bilen inte längre "hälsar glatt" på dig när du låser upp (tänder lyktor) och att andra funktioner lägger av som tex motorn stannar vid rödljus etc. Du kan nog köra någon säsong till men sen är det inte dumt att byta hos BMW-verkstan så du kodning o annat rätt. Kostnad ca 2300:- /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.