|
|
|
|---|---|
|
Hejz Har fått det ärofyllda uppdraget att börja titta på en ny bil (beg). Idag äger vi en Scorpio -95 samt lilla E34án. Tanken är att vi ska byta till en bättre bil. Lite onödigt att vi sitter och åker i varsin bil till jobbet varje dag... Jag är helt klart inne på en BMW, dock lite osäker på vad vi ska välj inom detta utsökta märke. Pengen vi pratar om är ca 160.000:- Jag har idag 2 alternativ som jag grubblat på en hel del. 1. E38 -740 (stora bilar är sexiga) 2. E39 -540 (bra med ösa) E38án är jag jäkligt sugen på...fetare kärra får man leta efter, är dock lite orolig för driftskostnaderna på denna. Jag har alla fåren hemma så en del klarar jag av att fixa själv samt att jag har en del polare som är väldigt duktiga. Är rädd för att det kommer att bli svårt att hitta ett bra exemplar av E38. Man har hört så många historier att man misstror alla bilar....nästan. E39 känns lite mer säker ur en ekonomisk synvinkel. Krånglar denna mindre? Vidare känns denna som litet säkrare...inte så stort "högrisk projekt" när man letar bra exemplar. Eller har jag fel? Jag är fullt medveten om att varken 740 eller 540 är några bensin snåla bilar, men jag tror att detta ordnar sig (tankar ju 2 bilar idag). Försäkring ska inte heller vara något hinder (försäkrar 2 bilar idag) Så vad säger ni mina kära vänner? Vågar jag satsa på en E38á eller är E39 ett bättre alternativ...vem ger mest bil för pengarna? Jag har hört att rädda pojkar aldrig får kyssa vackra kvinnor.....är det så? Mvh / Wallace | |
|
Hej Jag skulle definitivt råda dig att köpa E38:an. Av bland annat just den anledningen att det är mer bil för pengarna. /Cro |
|
|
Wallace: Ut och kyss lite rattar säger jag! Då får du känna på hur det känns bakom ratten. Letar man länge och hittar en fin bil är det ganska säkra kort. Mitt tips är köp inte bil för 160k om det är summan du har disponibel. Köp för 135-150k. Ha alltid minst 10k i reserv, betänk annars om något skulle inträffa då faller konceptet lika hårt som en gråsten i destillerat vatten:) Det finns f.ö. en riktigt fin 540-96 med bra utr på börsen, vinröd. Det är stabil. 740 är ju en landsvägskryssare som man lätt åker nonstop stockholm-frankfurt på 13 timmar ink färjor och kliver ut pigg som en mört:) Mvh Asken |
|
|
Öhh...min är ju till salu, bara å handla :) /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
| Köp en 740 E38 och lägg på 20" Alpina fälgar och lite annat krafs typ -00 optik, så har du en rekordfet kärra. Valet är lätt! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
E38 är som tidigare väldigt mycket bil för "inga"pengar alls om man kan uttrycka sig så. En superglidare med bra prestanda. E39 är ju faktiskt dyrare om man ser till vad man får för pengarna.Men är smidigare och sportigare, men komforten är i stort sett likvärdig , men roligare att köra.Finns en calypso röd 540-96 för hyfsad peng på börsen.Som jag inte alls skulle ha nått emot. Skulle själv välja 540 före 740. MVH Hasso |
|
Har haft E38 och kör idag E39. Min uppfattning är att E38'an ger ett mer gediget kvalitetsintryck. Tyngre känsla i detaljerna. E39'an är, som Hasso skrev, smidigare och sportigare. Jag är nöjd med min E39'a (även om den är till salu) men skulle ändå rekomendera E38'an. En lyxkryssare av rang! ..men se för allt i världen till att ha lite reservpengar liggandes för rep! Bug _______________________________________________ Länk |
|
|
Hej Wallace Jag kan bara hålla med om att du skall välja en E38:a. jag hittade en 96:a i kanonskick som du får kolla i galleriet. Jag har nu haft den i 2 månader och bara hittat 2 småfel som var lätt åtgärdade. Så jag är mycket nöjd med mitt köp. Mvh Daniel |
|
|
Hallå Ja! Det verkar som E38 är det rätta valet. Törs man köpa en dylik av en handlare? Hur mycket kan man pruta hos en handlare? (förstår att det kan variera lite) Forden är på G att bli såld. Så snart kvarstår endast E34án att kränga....lär snart dyka upp i BMW börsen för hugande spekulanter. Mvh / Wallace |
|
|
Hejsan Då var steg 1 avklarat. Forden är nu såld så nu återstår endast E34án att sälja. Sen kommer det att bli andra bullar av kan jag lova. .......yes...snart kommer man att vara kung på essingen. Mvh / Wallace |
|
|
Med min blir du kung på essingen :)) /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
| Bimmermans pråm är helt OK ( så när som fälgarna dom kan han få behålla,.....) slå till Wallace!!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bimmerman måste behålla dom , annars kan han inte vispa vaniljvispen till äpplekakan.Likheten med min sambos 60-tals elvispsnurror är slående.:D MVH Hasso |
|
Bimmerman Håller med dig fullständigt. Med din blir man kung på essingen, den är mycket fin och jag är ganska sugen på den......jag har märkt att du är seriös och bilen lär ha fått den bästa vård man kan tänka sig. Jag slår nog dig en signal inom kort. ...helst vill jag bli av med E34án innan jag köper bil...en äldre E34á är nog inte så lätt att sälja kan jag tro.....men är priset rätt så ska det nog gå. Mvh / Wallace |
|
| Wallace 2 BMW är dubbekt så bra 1 BMW Problemet löst!! | |
|
Själv hade jag utan tvekan valt en E39. Den BMW som imponerat mig allra mest. De har rasat i pris. Ny kostar en 520 300k. Bara något år senare har den tappat mer än 100k och då ska man slå till. De nyare 520 har efterträtt den "gamla" 523:an och det kommer förhoppningsvis stå en sådan hemma i garaget snart. -----Smaken är som baken //Johan |
|
M3_BMW |
Köp Bimmermannen's 740. Den ser grym ut. Vad är livet värdt utan en BMW. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.