|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har ett problem med ljusen på min BMW! Var påväg hem från jobbet idag och dimbakljuslampan(i instrumentbrädan) började lysa...jag klickade på knappen till dimbakljuset, men ingenting hände(lampan lös fortfarande konstant) så skulle jag stanna och kolla om dimbakljuset lös utifrån bilen...Men när jag stannar så dör "indikatorlampan" till dimbakljuset, samt hela instumentbrädebelysningen. Bilen började direkt klaga på att bromsljuset inte funkade, och när jag går ut och kollar så är det enda som fungerar på bilen halvljuset (parkeringsljus och nummerskyltbelysning helt död runt om) Någon som har något tips på vad det kan vara? :/ Är mörkt ute, så ska kolla säkringar och så så fort solen stiger upp imorgon! Tacksam för svar! | |
| Ingen som har når något tips? :/ | |
| Har du ett bra och laddat batteri?, har du bra jord?, kanske ljusmodulen om det finns sådan som är trasig | |
|
Ja! Batteriet är laddat! Byter jag säkringarna så går dom direkt när jag startar ljuset...har testat att koppla ur alla lyktor (bak och fram) men säkringen går ändå! finns det en ljusmodul? jag kollade i reläboxen och där stod det ingenting om parkeringsljus... Bromsljuset har magiskt nog börjat funka igen efter att jag bytte den säkringen, så nu är det bara parkeringsljusets båda skringar som går! Blir inte klok på detta! MVH |
|
| Vet inte vad du har för bil men sök på LCM problem, låter som att det skulle kunna vara det | |
|
Har en E36 325i 1991 :) Sökte runt lite, men hittade inget som hade med E36 att göra...:O |
|
| Hur ser kablarna ut?, kanske kortsluter mot jord | |
|
Kollat alla kablar i skuffen, och de ser hela ut! fortsätter framåt mot baksätet i helgen! Testade även att köra med ohmmätare på jord samt stiften i kontakten till bakljusen, och parkeringsljusets stift ger jord på båda sidor. |
|
|
Fortfarande inte hittat något kabelbrott... Ingen som varit med om något liknande? |
|
|
Rev ur hela inredningen och hittade detta under förarmattan... Ingen som vet vad det är för något? ser ut att vara någon typ av motstånd. Bild: Länk Tacksam för svar Edit: Nummret som står på är "bmw 1 393 765" |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Den kontakten är väl centrallåset? |
|
Jaså? Har ingen aning...centralåset funkar i och för sig inte heller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.