|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om det finns en sammanställning någonstans av vilka alternativ som finns på marknaden nu vad gäller eftermarknads navigatorer och vad som känns mest prisvärt? Har säkert hänt en del sista halvåret? Några tips? Någon som kan komma med lite tips om vad man borde gå på, för och nackdelar med de olika lösningarna. T.ex. androidbaserad innebär det att man kan köra vanliga appar på den? Det jag främst är intresserad av är BMW look, bluetooth för musik och telefon, navigation, surfmöjligheter antingen genom telefon wifi tex, möjlighet att spela DVD och videofiler och bra pris förstås... Har försökt läsa i forumet men det är mycket gammal info... Efter att ha fått noll respons i långa tråden i GPS/stereo forumet så lägger jag in ett inlägg här istället. | |
| Jo just ja, sen har jag tillval S676A, HiFi Speaker system, är det något som någon vet kan bli problem? | |
|
Det finns jättemycket info på nätet om detta om du söker lite. |
|
| Jo, nästan för mycket, känns som en djungel, är därför jag frågar... | |
|
Någon som nyligen köpt och installerat Länk eller cardesign.com/sv/bmw/5-serie/e39-96-03/dvd-gps-ipod-bluetoth-touch-screen-till-e39x5.html gärna omdöme lätt att installera, funktionalitet m.m. min MK4 har börjat bete sig underligt, blinkar med svart skärm, ljudet försvinner, M-logon har ramlat ner etc så det är nog dags att byta |
|
|
gör en Nav Os firmware update på MK4an.. är den up to date,så nedgradera och sen uppdatera till sista släppta versionen.. svensk språkversion(svenska menyer+tal,nattläge,custom splash loga osv |
|
|
Bianca låter intressant, hur gör man det ? Behövs PC med mjukvara etc. Känner du igen mina problem med ex ljudet försvinner och kommer tillbaka ? Tacksam för all hjälp är Ronny |
|
|
Är inte 5995:- ganska dyrt för Länk ? |
|
| Synd hade kunnat tänka mig att köpa en sådan till min 530 men den säljs nästan för halva priset på Ebay. | |
| Jo verkar finnas varianter för runt 2500 :- | |
| Har aldrig beställt från ebay, är det nåt man borde tänka på? | |
| En bra indikation är säljarens antal affärer samt procent nöjda kunder. | |
|
En med android är inget jag rekommenderar, köpte en på ebay som jag snabbt skickade tillbaka. Minst 30 sekunder uppstart om den inte frös som den även gjorde under användning, och sedan en eq som nollställer sig efter varje omstart. Har själv kollat på en dynavin n6 som verkar vara bra, Länk: Länk Att bara ta en billig på ebay är inget jag skulle göra, kvalité och passform kan vara väldigt olika på vissa ifall det inte följer med hållare. |
|
| Vad hette den du köpt? | |
|
Den heter Erisin ES9753A Köpte den på ebay, massa krångel inna jag fick skicka tillbaka den och förlora på att betala frakten tillbaka. Länk |
|
| Dynavin är inte speciellt snygg passar inte riktigt bra och dyr. eonon som N länkar till är riktigt snygg och passar fint finns på youtube att se...Kontaktade en på ebay/kina det tillkommer skatter och tull avgister tydligen därför säljs de för 3200sek typ | |
| Jo dynavin går bort för mig tror jag, känns för dyr... | |
|
Men vilka märken finns det? Eonon, dynavin, hualingan är de jag vet och hittar info om, vilka fler vet ni om? |
|
|
För den som är intresserad kan jag nämna att jag köpte en Eonon D5166ZE. Funkar i stort ok, med ett stort undantag: radiodelen. Ursusel mottagning (i princip är det bara SR stationer man kan lyssna på och inte ens de är det alltid man når) och tappar stationsminnet ibland. Klart irriterande! Saknar RDS också. Ljudet från radion inget vidare ens när signalen är som starkast. I övrigt är den helt ok med bra ljud när man spelar cd (bättre än originalenheten) och också helt ok när lyssnar på Spotify via blutetooth. (använder lågnivåutgångarna kopplat till externt slutsteg) En annan lite irriterande grej är att ljusstyrkan på displayen ställs ned till kvällsläge om man kör med halvljuset på, d v s man ser inte kartan i displayen när man kör i navigationsläge och det är hyfsat ljust ute.. trodde det skulle vara en inställningsgrej men hittar inte nånstans att ändra detta. Finns en sladd märkt "light", antar att om man fimpar den slipper man problemet, har inte testat än dock. Hyfsat enkel att montera även om jag tycker de kunde kostat på sig att skicka med en monteringsanvisning. Uselt att det inte ingick. Sammanfattningsvis: Värd pengarna (ca 400 Euro inkl frakt)? Kanske för den som inte lyssnar på radio. Skulle jag köpt den om jag visste hur den funkade innan köp? Nej, hade satsat nån tusenlapp eller två till för att få nåt där även radion kan betraktas som användbar. |
|
|
Hmm, tråkigt någon eonon-produkt var annars det som såg bäst ut tyckte jag. Håller på vara dags göra slag i saken snart, tänkte fixa detta inför sommardäckssäsongen. |
|
|
Någon som vet nått om ///AVIN Avant-2, väldigt dyr men är snabb på att starta och verkar ha de mesta å lite till. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.