|
|
|
|---|---|
|
Hej alla entusiaster, Köpte ny bil igår, en 540 från 1999. Körde hem den 100 mil utan problem. Idag efter en sträcka om kanske 1 mil från kallstart i varmgarage, och parkering, och jag stängde av bilen. Närmast direkt efter börjar det bubbla och låta, och rök kommer ut framtill på bilen. Öppnar dörren, motorhuven och inser att det är som att proppen till kylsystemet gått. Under bilen en större pöl med kylarvätska. Vore tacksam för tips om vad som kan ha hänt. Vet att trycket oftast är störst när man precis stängt av bilen, så tolkar det som att något gått i det ögonblicket, Någon som varit med om något liknanade? Tittade upptill vid kylaren, expansionskärlet, ingående och utgående kylarslang och där såg det OK ut. Vattenpump och termostathus bytt hösten 2014. | |
|
Hej, Själv letade jag alldeles för länge efter en sådan läcka på min bil. Jag hade isär det mesta och bytte misstänkta komponenter. Inget hjälpte. Tills jag en dag tog bort spillkoppen vid oljepåfyllningen och fick se en liiiten läcka på luftningsslangen från vattenpumpen. Vet inte hur ditt kylsystem är byggt, men jag föreställer mig att BMW tar med sig idéer mellan modellerna. /Lennart |
|
|
Tack Lennart. Hoppas felet är lättsökt vid trycktestning. Bilen inlämnad på verkstad nu. Om de inte hittar något tar jag med mig ditt tips. Fler tips mottages tacksamt. |
|
| Det var en slang nedtill som gått. Hoppas på det enkla felet och inget mer avancerat orsakande fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.