|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar om översta ledlisten på insidan av dörrarna ska lysa ungefär lika som den som är över "facket"? Min övre lyser nämligen inte längs hela vägen, den lyser bara på enstaka ställen (ca. 20% jmf med nedre) samt svagare. Det är likadant på alla fyra dörrarna, därför är jag väldigt konfunderad... Det är en 520 -14 LCI. | |
|
LED-listen i panelerna i dörrarna har ett ljus som ser något ojämnt ut vilket beror på att klädseln i dörrarna är något ojämn och avståndet till LED-listen är olika på olika delar av dörren, dessutom syns det inte så tydligt om man har mörk klädsel och om man inte har instrumentbelysningen på max. Det dumma är att ljusstyrkan inte kan justeras oberoende av instrumenteringen (ja man kan justera i iDrive, men så fort du sänker instrumentbelysningen med justerhjulet till vänster om ratten, så justeras även ambient light ned) I det nedre facket sitter det väl en LED som sprider ljuset över facket på ett annat sätt. |
|
|
Tack för svar xc60. Jag har på belysningen på max. För att förtydliga, mitt ovanstående inlägg baseras när jag sitter på huk och tittar direkt på ledlisten. Om vi säger att ledlisten är 500mm lång, så lyser de första 20mm, sen är det mörkt 40-60mm, sen lyser det 5mm, mörkt 50mm, lyser 80mm, mörkt 40mm, lyser 10mm osv. Nu är inte avstånden exakta, men du förstår vad jag menar. Jag har bild men kan inte infoga här, kan du skicka pm med mailadress så skickar jag dig en bild på hur det ser ut. |
|
|
Hej. Ingen annan som vet? |
|
|
Hej, Så ska det inte vara, tittar jag på min LED-list så lyser den över hela stäckan. |
|
| Tack, då ska jag kolla med min ÅF. | |
| Mina lister lyser hela vägen men jag känner mig ändå lite lurad. Med svart inredning är skenet så svagt att man knappt uppfattar det, ens vid körning i absolut mörker. Lite surt när man betalat 3 000 spänn extra för en lyxigare ljusmiljö i kupén. | |
|
ACR32, Dubbelkollade ikväll och mina lyser hela vägen. |
|
|
Hej. Tack för svar, tänkte jag skulle bifogat bilder men det var ju tyvärr inte möjligt. Jag ska ta upp problemet med min ÅF. Mvh |
|
| I den 535a jag haft hade jag ljust läder Oyster så det var helt ok ljus.Lyxkänslan optimerad.Lyste jämnt överallt. | |
| Acr32: Fick du någon ordning på ditt Ambient Light? Upptäckte idag att mina lyser på samma sätt som dina, ca. 20 procent i dörrsidorna. | |
|
Hahaha, visste inte ens att det lös där! Men med dimmern på max så kom det ett svagt ljus. Har annars instrumentbelysningen väldigt lågt. Sökte lite och ska gå att koda det lite ljusare men har ingen kodare så orkade inte läsa vidare. |
|
| Mina har lyst längs hela dörrsidan. Nu lyser de endast på en punkt och inte hela vägen. Styrkan har inget med det hela att göra. Den går fortfarande att att justera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.