|
|
|
|---|---|
|
Hej allihop. Har en uppsättning 368 M 18" fälgar till BMW X3 F25. Det är inga skador på fälgarna och det är Pirelli pzero däck på med bra mm. Vad kan man begära för dem? Är dessa fälgar Länk | |
| Beror lite på vad man menar med "bra mm" antar jag, men någontinstans 5-7000kr? | |
| Jag tror man kan få ut betydligt mer, säkert 10-15kkr minst om däcken är fina. Kompletta hjulset är rätt dyra till F25 och inte särskilt vanliga på marknaden. | |
|
Kristoffer_L det var lite mer i det prisspannet jag hade tänkt mig. Alla inputs mottages tacksamt:) |
|
| Tror du kan få 7-8000 i bästa fall. Hade det varit v-däck så hade det gått lättare. | |
|
Jag brukar ha som "grundregel" att splitter nya prylar kan säljas för ungefär halva nypriset. Är det begagnat rasar priset rätt snabbt... Vad är "bra mm"? Nya däck har ca 8 mm mönsterdjup och vid 3 mm är de i praktiken slut. Man får nog även beakta att flertalet av de relativt få F25 som finns i landet, är tjänstebilar och att sådana förare sällan jagar begagnade däck till bilarna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Som referens sålde jag mina 17-tums (icke M-sport) fälgar med hyffsade vinterhjul för 10kkr förra vintern. De gick samma dag som annonsen lades ut på Blocket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.