|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte bara kolla om det är någon här på forumet som äger en X5 E70 med sportdämpning? Hur anser du/ni att komforten är, är det för stötigt? Är nämligen inne på att köpa en X5 40d -11 med just sportdämpning. | |
| Hej, testa i X5 delen av forumet, nog fler som vet där....... | |
|
Givetvis, jag som klantat mig när jag la in inlägget. Hur flyttar man diskussionen dit? Hittar ingenstans där jag kan ta bort/flytta diskussionstråden. |
|
|
Jag har en E70 M-sport där "sport-funktionen" är in-och-urkopplingsbar. Allt blir hårdare: fjädring, krängningshämmare samt styrning. Dock kopplar man ju oftast in den vid hög fart och då tenderar stötigheten att försvinna... :) |
|
|
Min förra x5 hade sportchassi. Jag upplevde inte den som särskilt stötig. Inget som gör att du ska välja bort den, tycker jag. Men provkör och testa själv! |
|
|
Jag håller helt med WGN ovan. /Anders |
|
|
Beror på vad man har för preferenser. För biltypen tycker jag den är lite stötig och ljusår från komforten i t ex en Q7 med luftfjädring. Men det är också en helt annan körkänsla som är svårslagen och just den anledningen till att jag valde en X5 E70 före en Q7. Försök även hitta en med aktiv styrning om möjligt. Kan varmt rekommendera detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.