|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en uppsättning hjul med 235/50 18 däck på och undrar helt enkelt om någon här har svar på om detta kommer funka på min E61 med m-sport chassi? Tidigare ägare av hjulen har haft dem på en e34 (där dimensionen är helt korrekt) men även på en e61, då utan m-chassit. Med tanke på att hjulen blir ganska mycket större än originala 245/40 18 så är jag skeptisk. Kan naturligtvis provmontera men tänkte höra om nån redan sitter på svar? | |
|
235/50 18 är korrekt dimension på E38, E34 ska ha 245/40 18 eller 235/40 18. 235/50 18 fungerar inte på E34. Jag provade när jag köpte 18" M-Parallell som var från E38. Skillnaden är 5,97 % mellan 245/40 och 235/50 och det är inte ok. Kan till och med ta i. Räkna själv Länk Mvh Stephan |
|
|
Jag blandar ihop beteckningarna. Det var på en e38 han hade dem. Skit samma. Nu var ju frågan om de passar på min E61 m-sport? :) Jag har räknat och kommit fram till att de ju är för stora, men frågan nu är ju om det ens fungerar/passar? Är ju rädd att bilen kommer bli ett höghus och i värsta fall att det tar i? |
|
|
Det är inte en laglig däckdimension och på E34 tar de i och den har samma dimension som E61. Jag hade inte försökt utan gjort mig av med däcken. |
|
| Det blir nog så :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.