|
|
|
|---|---|
|
Hej! Går i tankarna att byta bil. Har idag en Volvo V50 som är dags att avyttra och funderar på om Bmw 325d kan vara något för oss. Vi är 2 vuxna och ett barn på 1 år och inom en 2 års period ytterligare ett barn. Fungerar e91 storleksmässigt för oss (har en V70 som andrabil), får med allt för en semester med takbox? Hur är den storleksmässigt mot Volvo V50? Har kollat på den här: Länk Har den all "nödvändig" utrustning eller är det något man kommer sakna? Tacksam för svar :) | |
|
Den ser riktigt fin ut med M-sport och allt och jag är svag för silver med svart inredning även om många tycker det är trist... Den saknar väl inget? Det skulle vara navi och HarmanKardon men är man inte van vid det sedan innan så är det inget problem. Den har det viktigaste: 6 cyl!!! Automat är både plus och minus map komfort vs kostnader och förbrukning. 325d funkar utmärkt som manuell och är riktigt rolig att köra till skillnad mot manuella 318/320d. Vi har kört med E46/E91 med både 1 och 2 barn och dubbelvagnen går in på tvären där bak med liggdelen ovanpå. Och vi har aldrig behövt box. Dock är den tillverkad 2010-02 och har då M57-motorn. From 2010-03 har den nyare N57 som är mer eller mindre identisk med 330n på samtliga komponenter, även automatlådan. Effekten steg till 204hk/430Nm (vs 197hk/400Nm). Även sista lyftet utvändigt kom då med låga rails. Är man beredd på att betala premiumpris för 325d tycker jag att man bör kunna få den senaste uppdateringen. Länk Är automat ett krav? Annars har jag en manuell 2011 till salu. Min kollegas som jag ska hjälpa till att sälja. |
|
|
Köp den! En fantastisk bil i snyggt utförande. ------- //Lövet |
|
|
Tack för bra svar, det är endast automat och 6-cyl som är aktuellt för vår del. Det jag lyckats läsa mig till så har den tidigare motor ej wirl flapes (stavning?) som tydligen kan orsaka problem... Ang. ljudet så har jag premium sound i V50in, och som jag själv och många andra tycker är kanon. Så får nog kallt räkna med att jag inte kommer att få lika bra ljud i e91. Ytterligare en fråga, finns det bränslevärmare med tidur på dessa bilar? Har man en gång haft detta så är det svårt att vara utan :( |
|
|
Det stämmer att det inte är swirl flaps i den. Angående parkeringsvärmare så är det dyr och sällsynt extrautrustning på BMW. Denna har det inte. ------- //Lövet |
|
| Ok, synd. Finns det någon möjlighet att efterutrusta bilen med detta till rimligt pris? (Hitta begagnat och montera)? | |
|
Inte hört någon som gjort det med begagnade delar. Webastocenter tar ungefär 25k för en montering... ------- //Lövet |
|
|
Då får vi vara utan isf. och montera vanlig motorvärmare med kupéuttag. Tack för alla svar, nu är det bestämt att det blir e91 ist.f. V60 =) |
|
|
Omlackad höger framskärm lr..? Ser ut sa pa bilderna |
|
|
Det ser faktiskt så ut. Tyvärr känns det som om de flesta bilarna över 10k mil har fått lackeringsjobb. Min stackars V50 ser ut som ett schackbräde i solljus... |
|
|
Jag tycker inte bilderna är tillräckligt bra för att avgöra det. Är själv mycket allergisk mot nyansskillnader och brukar se dem tydligt. Denna låter jag vara osagt. Sen går det ju att lacka snyggt också. Vänster bakskärm är omlackade på denna bil. Tycker ni det syns? Länk Länk ------- //Lövet |
|
|
Det såg snyggt ut. Min nuvarande bil har gått som tjänstebil innan och förmodligen så har förra ägaren inte varit så petig när han/hon fått tillbaka bil efter reparation. För mig är det inget hinder att köpa en lagad bil, bara det är ordentligt gjort utan stora synbara nyansskillnader. |
|
| Är inte priset väl högt för en bil med 14k mil? | |
|
Jag har precis som du tidigare kört Volvo (V60) och är bortskämd med bra ljudsystem (mellannivån), dieselvärmare och tillåmed VolvoOnCall vilket gör att värmaren kan fjärrstyras från mobilen. Men jag överlever med motorvärmare och kupéfläkt. Dessutom kan jag sakna svankstöd som min E91 inte har men som jag förstått går att eftermontera om man vill. Annars är bilen helt kanon. Dieselsexan går ruggigt bra och har löjligt bra bottendrag. Har provat en 325da -10 (204hk) med samma mysiga gång och jag tror nog att du ska bli nöjd. En annan bra detalj är den infällbara dragkroken som bilen du länkar till verkar ha. Helt osynlig när den är infälld och fälls ut med ett knapptryck och ett handtag så är den på plats. Jag tycker E91an gör sig bra i silver, speciellt med m-sport och shadowline. Jag hade saknat Navi Professional bara. MVH Christian |
|
|
Tack för dina synpunkter, du tog upp mycket av det jag funderat på. Ang. navi så gör det mig inget att vara utan. Teknik och gränssnitt hos bilar blir snabbt så föråldrat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.