|
|
|
|---|---|
|
Tja! Ska byta mina krängningshämmar bussningar på min e36 cupè. Hur vet man vilken storlek man ska ha? Har sett att det finns 23, 24 & 25 mm. Vad är det för skillnad? Tacksam för svar! :) | |
|
När jag bytte på min, så mätte jag på min innan jag beställde för att vara hundra jag fick rätt. Ta ett skjutmått och mät, så du inte beställer eller får hem fel. |
|
| Ska tydligen finnas olika storlekar på dem. Om det är till tex 316 och 318 som är mindre vet jag ej. | |
|
man brukar ju kunna hitta det mesta på realoem.com du kan slå på just din bil där. /DJ |
|
|
Vet inte hur det är på E36 men på E46 så finns det två olika mått. Ena är till standard chassi och det andra är till M-chassi. Kan vara något liknande med E36, men som sagt allt brukar stå på real.org |
|
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Precis som Tomas_e36 säger, är dessutom likadant på E30 (och i princip de flesta BMW-modeller). Det hör ihop med att olika chassin (tex standard eller m-sport) använder sig av olika grova krängningshämmare. Då behöver bussningen vara anpassad för detta (då fästet är likadant oavsett chassi). Du måste ta reda på din bils utrustningslista och utifrån det kan du via RealOEM (www.realoem.org) kolla upp vilken typ av bussning som passar till vilket utrustningsalternativ. |
|
Tack för hjälpen. Tittade på Realoem. 02 Gummilager krängningshämmare D=24MM 2 För fordon med M NEDSANKT SPORTCHASSI eller MOTORSPORTCHASSI INDIVIDUALSERIE AVUS 02 Gummilager krängningshämmare D=25,5MM Så om jag fattat det rätt så ska de vara 24MM fram? :) |
|
Om din bil har M-Sport Chassi ska du ha 25.5 mm fram. Om du inte har det ska du ha 24 mm fram. Vi vet inte vilka options du har på din bil - därför kan vi inte svara på din fråga :-) |
Tips! Knacka in ditt VIN här så får du fram den ursprungliga utrustningslistan till din bil! Länk |
|
Juste, ursäkta! :) Har inte m-sport. "standard" Chassie |
|
Då är det 24 mm. Men det är alltid bra att göra som Clintan66 säger, att ta ett skjutmått och mäta för säkerhets skull (man vet aldrig vad tidigare ägare kan ha monterat). Håller själv på att jonglera med några k-hämmare till min E30 och då har det ofta blivit att man mätt för att vara säker. |
|
Okej Okej! Tack så mycket för all hjälp! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.