AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.282

Tips på verkstad för montering av motorvärmare Gävle/Sandviken

An
33
Anlo
F40 118i M -20
Jag tänkte låta en verkstad montera motorvärmare + kupéuttag. Märkesverkstan går bort med tanke på timpenningen, men eftersom det ska borras hål för kontakten i stötfångaren vill jag inte lämna till vem som helst. Har någon här monterat motorvärmare på verkstad i Gävle/Sandviken-området och blivit nöjd med resultatet?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Tips. Det är relativt enkel montering. Men kanske krävs att man kan vara inomhus nu när det är så kallt plusgrader om man kan hissa bilen vid montering av just motorvärmare.

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Kolla med Lennart Söderberg Bil på Kryddstigen i Gävle. Han var tidigare Honda aukt mek och är noggrann som f*n. Lämnade gammelmercan till honom för lite grejer och det var som om man gjort det själv. Snyggt och prydligt,

//Anders

An
33
Anlo
F40 118i M -20
peter78w: Jag monterade själv på en V70 -03 jag hade förut, men där var det förberett i stötfångaren. Nu gäller det en A-klass -13 och det är så trångt i fronten att jag tror man behöver plocka av stötfångaren för att komma åt att montera intaget. Och för att citera Fred Asp med Illern Göran: "Det är kallt".

amullo: Söderberg var ingen dum idé, att jag inte tänkte på honom. Körde Honda Prelude för ett antal år sedan som han fick serva, plus att jag hört gott om honom från flera bekanta. Men nuförtiden jobbar han tydligen uteslutande med Honda, trots att han inte är auktoriserad längre. Min far som kör CR-V och servar hos honom sa att han mest håller igång firman för stamkundernas skull...

Jag har nu bokat tid hos Mekonomen istället, de har fått bra kritik på Reco.se och de gav ett bra intryck när jag pratade med dem.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Hur låg Mekonomen till prismässigt? De var lika dyra som på BMW när jag frågade efter pris för oljebyte på automatlådan på E38:an.

An
33
Anlo
F40 118i M -20
Nu gäller det iofs en Mercedes A-klass, men Wikmans skulle ha 7000 kr för installationen. Mekonomen tar 2650 kr för arbetet men eftersom jag hellre ville ha Calix än Defa så beställde jag delarna från Skruvat.se för 1830 kr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.