|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder... Vet att det är en manuell och att de drar ner lite,men de passar sej bra eftersom flickvännen ska börja övningsköra. Nån fler som har lite instick?? Länk "My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her" | |
|
2 år och 4600 mil mellan en service. Känns lite snålt. |
|
|
Felen på E61 verkar ha ganska lite med miltal att göra så jag säger - köp om du gillar bilen. Manuell är bra, då slipper du momentomvandlarproblemen som annars kan komma på bilar som gått lite längre. Kolla att all el funkar i bakluckan, att eventuell dragkrok funkar och att nivåregleringen inte läcker. ------- //Lövet |
|
|
Två tunga utgiftsposter som du bör lägga in i kalkylen/sätta av pengar till, är byte av turboaggregat och partikelfilter - det är saker som förr eller senare rasar på en modern diesel och utan att ha statistik skulle jag tippa på att det brukar inträffa mellan 20-30.000 mil i snitt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för alla synpunkter,ja,jag vet,konstigt med mellanrummet på servicen där,de va de första som slog mej, Är egentligen ute efter en 523 LCI men kom över den här i sökandet,2 riktigt tunga utgiftsposter kan de va och det känns inte värst kul må jag säga. "My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her" |
|
|
Kolla firman via allabolag.se, sök lite via biluppgifter.se hitta förre ägaren via transportstyrelsen.se ring verkstäder från servicebokskopia. Personligen hade jag kikat på annan bil men det är magkänsla mer än faktabaserat, vart med i gamet ett bra tag utan att veta mer än andra. Kul med övningskörningen. Ännu roligare att få hitta bil istället för handväskor:) Mvh Asken Att |
|
|
Haha Asken,ja, alltså,de bör tilläggas för ett halvår sedan när vi träffades så visste hon inget om bilar,,,typ...ojj den såg fin ut. och nu ska hon ha BMW och helst 6:a som hon säger,så därav ska 320:in avyttras :) Jag har inte helt magkänslan med mej på den här heller... "My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her" |
|
|
Bytte turbo på min 530d då den rasade vid 35000mil. Tung utgift vet jag inte om jag kan påstå. Tog väl fyra timmar att byta den i långsamt tempo och en fabriks renoverad original turbo köper man för runt 3000:- från Tyskland. Ett partikelfilter ligger på ungefär samma pengar men är lättare att byta. Men lämnar man in den till BMW blir det förstås dyrt, dom tar väl 5x mer betalt för turbo/partikelfilter. |
|
|
Kankse dum fråga men är de nivåreglering på alla e60/e61:or? "My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her" |
|
| Har jag fattat det rätt har alla E61 med xenon (sågott som alla) nivåreglering men E60 har väl inte alls nivåreglering? | |
|
Alla E61 har nivåreglering oavsett xenonljus. Alla E60+E61 med xenonljus har automatisk ljusviddsreglering. Två olika saker. ------- //Lövet |
|
|
Skönt med folk som vet. Då kommer följdfrågan...Hur kontrollerar man lättast att det funkar? "My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.