|
|
|
|---|---|
| Tjena. Gäller 325 e92 -07 där jag servade bilen på verkstad. Nu 400 mil senare ser jag i idriven att den vill ha en ny oljeservice om 200 mil?!? Någon som vet nåt? | |
|
Är du säker på att den indikerar just oljeservice? Dessa bilar har ju ett dynamiskt serviceintervall på många olika punkter - det kan ju vara dags för bromsvätskebyte t ex. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Oil-service tolkar jag som olja. Hade precis inne bilen på service på tändstift. Fattar inte ett skit. | |
|
Bilen var inne och bytte olja för 600 mil sedan? Eller var bilen inne på verkstad för 600 mil sedan och då byttes endast tändstift? Om du inte "fattar ett skit" så kan ett tips vara att ringa verkstaden och fråga, samt poängtera det udda i situationen om du bytte oljan för 600 mil sedan. |
|
|
Men när du bytte tändstift byte du väll inte olja? Tyvär varnar ju bmw för det som behövs så man kan få åka in flera gånger. Jag struntar i vad den säger jag byter olja mellan 1000-1500 mil blir ett olje byte varje år så brukar landa strax över 1000 mil senast 1300 mil |
|
| Jag bytte olja för 600 mil sen och stift för 400 mil sen. Gjorde de på olika ställen därav att jag inte gjorde det samtidigt. Tändstiften indikerar som de ska. Nu börjar den varna för service. Den har gått 19700 och oljan byttes 19100 cirkus. | |
|
Jag skriver kanske lite otydligt. Men tidlinjen är. 19100 mil: oljeservice. Lampan nollad/resetad. 2500 mil kvar 19400 mil: Byte av tändstift och vehicle check på bmw verkstad. 19700 mil: Bilen indikerar att det är dags att boka service för olja. De 2500 milen har rekordrasat ner till bara 100 mil kvar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.