AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.592

Nyansskillnad på omlackad Karmosinröd E91

Pr
4
Proceede
320dA -11
Hallå!

Har precis blivit ägare till min andra Karmosinröda BMW. Bilen hade en hel del stenskott på huven och två mindre bulor så säljaren erbjöd sig att åtgärda detta innan jag hämtade bilen. Perfekt tänkte jag!
Idag när jag hämtade bilen såg jag dock direkt att det var nyansskillnad på motorhuv och framskärmar/front. Huven är mycket ljusare, nästan åt det orangea hållet. Säljaren hade precis tagit in bilen i hallen och höll med mig om att det var en klar skillnad. Han ringde lackfirman direkt och de erbjöd sig att kolla på det igen men sa även att ibland kan det ta någon dag innan färgen "lägger" sig. Vad har ni för erfarenhet av detta? Brukar det vara nyansskillnad de första dagarna, är det speciellt med röda färger?
Tänkte avvakta över helgen iaf och se ifall det blir bättre men jag är helt klart tveksam.
Haha..."Färgen lägger sig", nej nyansskillnaden kommer INTE försvinna. Gör om, gör rätt.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Mm, den här gången håller jag nog med Dawwe. "Färgen lägger sig" haha. Vilken löjlig bortförklaring - tror de ens att NÅGON är så dum så man går på det?

Sen är ju just röda och blå (har jag för mig) färger svårare att få till snyggt utan nyansskillnad. Men det är en helt annan sak.
Pr
4
Proceede
320dA -11
Jag tyckte också det lät långsökt, var även något med att det regnat en hel del så jag skulle låta bilen torka upp. Tror jag åker till lackeraren imorgon och lämnar den för backjobb...
Gr
1
Grahn92
335d -07
Hej! Lite sent kanske men jag hade samma problem med min karmonsinröda bmw. Jag jobbar som lackerare och tog kontakt med färgleverantören och teknikern sa att det kan bero på att det är fel grundfärg. Jag själv struntade i att göra en bättring och lackerade hela bilen istället...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.