AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
859

Anhägerlicht?

wo
27
wozny
535-91
Anhägerlicht lyser som felmedd på min 535-91.Det uppstod när jag hade släp på.(jag antar att det betyder att en lampa är trasig på släpet) men den lyser även när jag ej har släpet på. Hur får man bort det ?
Tacksam för tips.

li
1.959
liste
535i -89
Det är troligen något fel eller bara smuts på kontakten på kroken. Testa att blåsa rent den med lite 5-56 och luft.

peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Har du kollat säkringarna i bagegeutrymmet på vänstra väggen? där kan ha gått säkring påsäkringsdosan till släpvagn!

MvH Peter

sebbe_bmw
Det är inget fel... Om du drar ut kontakten utan att stänga av nyckeln helt så tror datorn att det är ngt fel... Du måste alltså stänga av nycklen helt innan man kopplar bort sladden!

Sebbeb
wo
27
wozny
535-91
Tack för svaren. Jag får dock inte bort felmedd. Jag har kopplat in släpet igen och allt fungerar men felmedd lyser iallafall. Måste jag åka till verkstaden för att nollst datorn eller ? Har prövat med att ta bort jorden på batteriet med. Funkar ej.

He
74
Heddan
BMW 525i -89 E-34
Jag har samma fel, men har aldrig haft släp på, en dag stod bara "Trailer light" (samma sak) där. Ska kolla mina säkringar där bak i skuffen...vore skönt att få bort meddelandet.

Have a nice day!
He
74
Heddan
BMW 525i -89 E-34
Det var en trasig säkring på min. No more "Trailer light"! SKÖNT!

Have a nice day!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.