|
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Hallå BMW-lovers! Har tänkt sälja min nuvarande M5 E60 till våren/sommaren, och sedan skaffa Nya M5 F10 till hösten. Är skitsugen att åka o titta på lämpligt objekt, och då dök denna upp: Länk Uppsala är nära för mig, o kanske blir det en titt!(färgen dock helt fel för mig) men mest reagerade jag på lite i säljartexten! Toppfart 305km/h och klockad på 07,55 runt racerbanan!? Nya M5:an är väl som gamla spärrad vid 250km/h, o då blir det inga 305Km/h!. Kan ju vara så att spärren är bortplockad på denna, men då borde man informera om detta tycker jag! Sen är ju det sista helt underbart: klockad för 07,55 på racerbanan!. Vilken racerbana?? Dom lär mena Nurburgring(Ringtaxi), men snälla skriv då detta! Inge vidare med 07,55 på Österby flygraka, även om det kanske inte är nån riktig racerbana! men ändå! hur som helst är det en underbar bil, och jag längtar som f.. tills det blir dax att "byta upp sig"! HA DET! modolasse |
|
Seriöst? Man kan tro att du är 15 bast när du reagerar på det och dessutom startar en tråd.....men du driver väl med oss ;) mvh |
|
|
seriöst du har skapat många subspäkta trådar själv |
|
|
Det betyder väl bara att den är utrustad med Competition Package och uppflyttad toppfartsspärr från fabrik? |
|
| Helt rätt carlee! :) | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Och att den går 7:55 runt Nurburgring ("Racerbanan")? |
|
Vilken reaktion!! Bilar med S7MEA M Drivers paket har höjd toppfartsspärr till 305km/h (utan spärr handlar det väl om 335-340km/h). Att det handlar om ringen bör alla som är intresserade av prestandabilar förstå. Dock saknar detta exemplar S7MEA och har 250 spärr från fabrik. 10ägare är inte något jag uppskattar, såld ny av Bilia Segeltorp och om jag minns rätt har den hälsat på i ett räcke (är någon seriöst intresserad kollar jag att det är 100 % korrekt). Listan som jag fått av HD91 på m5portal.com (bästa källa för information om M5) lyder: Fahrzeugangaben Fahrgestellnummer WBSFV91050DW94331 Typ-Code FV91 Typ M5 (EUR) E-Baureihe F10 (M5) Baureihe 5 Bauart LIM Lenkung LL Türen 4 Motor S63T Hubraum 4.40 Leistung 412 Antrieb HECK Getriebe MECH Farbe SILVERSTONE II METALLIC (A29) Polsterung LEDER MERINO/SCHWARZ (LKSW) Prod.-Datum 2011-11-21 Sonderausstattung Nr. Beschreibung 2NZ M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 343 M/MB 2PA RADSCHRAUBENSICHERUNG 2VB REIFEN DRUCK CONTROL 245 LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH 248 LENKRADHEIZUNG 3AG RUECKFAHRKAMERA 316 AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG 322 KOMFORTZUGANG 323 SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN 4MA M MULTIFUNKTIONSSITZ FA./BEIFAHRER 4NB KLIMAAUTOMATIK MIT 4-ZONENREGELUNG 403 GLASDACH, ELEKTRISCH 428 WARNDREIECK 430 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND 431 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND 464 SKISACK 465 DURCHLADESYSTEM 488 LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER 496 SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE 5AC FERNLICHTASSISTENT 5DL SURROUND VIEW (WORKING NAME) 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 575 ZUSAETZLICHE 12-V-STECKDOSEN 6AA BMW TELESERVICES 6AB STEUERUNG TELESERVICES 6FL USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE 6NF ERW. ANB.D.MUSIC-PLAYERS IM MOBILT. 6NR BMW APPS 6UH TRAFFIC INFORMATION 6VC STEUERUNG COMBOX 609 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL 610 HEAD-UP DISPLAY 614 INTERNET 615 ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION 644 HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. 677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL 698 AREA-CODE 2 754 M HECKSPOILER 8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE 8SC LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. 8SM FAHRGESTELLNUMMER,V.AUSSEN SICHTBAR 8TF AKTIVER FUSSGAENGERSCHUTZ. 8TG DIEBSTAHLSICHERUNG 8TH SPEED LIMIT INFO 8TN TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST 8V2 HINWEISSCHILD NCAP NIED/DEAN/SCHWED 850 ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT 853 SPRACHVERSION ENGLISCH 877 UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL 885 SCHWEDISCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT 9AA AUSSENHAUTSCHUTZ 999 AUFTRAGSSTEUERUNG HEA Serienausstattung Nr. Beschreibung 1CC AUTO START STOP FUNKTION 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION 2MK M DOPPELKUPPL. GETR. M. DRIVELOGIC 223 ELEKTRONISCHE DAEMPFER CONTROL(EDC) 302 ALARMANLAGE 4L9 INTERIEURLEISTEN ALUMINIUM TRACE 4UR AMBIENTES LICHT 423 FUSSMATTEN IN VELOURS 494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER 502 SCHEINWERFER-WASCHANLAGE 522 XENON-LICHT 548 KILOMETERTACHO 760 INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE 775 INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT |
|
|
Dessutom en oseriös bilfirma... Typ en vimpelhandlare som flyttat in i lokal (plåtlada). Jag vet, jag bor nästan granne med firman. Jonas |
|
|
Observera speciellt den sista punkten: "När du köper bil på MinBil ingår alltid * 100% Varudeklarerat enl KSV * Marknadsledande Garantier. * Prova på försäkring 6 mån helförsäkring. * Finansering upp till 84 månader. * Nybryggt kaffe." :) |
|
Lasse Karlsson |
Marin o Stephan735i! Det är ju tur att det finns sånna som ni som kan o vet allt! Förlåt att jag startade en tråd runt en liten fundering! Detta ska inte upprepas!! modolasse |
|
Tror du får läsa Stephans inlägg igen..... Han hackar inte på dig på något sätt utan syftar säkert till andras reaktion på din tråd. Skulle inte tro att Stephan skulle lägga ner den tiden han gjort på att ge dig relevant info om bilen om han tyckte ditt inlägg var barnsligt. Tycker f ö dina reflektioner är helt på sin plats eftersom bl a tiden runt "banan" har satts av EN BMW M5 men inte specifikt av denna så den infon måste väl ändå vara lite lätt irrelevant :-) Men med tanke på att du bjuds på nybryggt kaffe kanske man kan ha förståelse för att dom även måste locka med allt dom kan för att sälja en bil. Niklas Fransosen |
|
|
Letar också M5 F10 Lasse! Sålde min E60 M5 i maj ifjol efter fyra år och har letat sedan dess. AOX514 som du länkade till var jag och tittade på i december 2013. Då stod den på en firma i Örebro. Priset var 639kkr och den hade gått 2500mil. Lite jobbigt att den kostar en tusenlapp mer nu efter 14 månader och 800mil. Jag tyckte då att den såg väldigt bra ut då. Det enda jag störde mig lite på då var att fronten var lite blästrad. Mvh Mathias |
|
Lasse Karlsson |
OKEJ! Då ber jag Stephan om ursäkt!! Bilen ser fin ut men tyvärr är silvergrå inte min färg alls! Kommer bli en röd eller brun om jag hittar nån, de är ju så få! Annars blir det svart eller MonteCarloblå! HA DET! modolasse |
|
Nu är ju inte bilen silvergrå utan ljusblå. Kolla på den live, fantastisk färg trots "tråkig färg" för jag vet vad du menar, du vill ha en färg som sticker ut lite men Silverstone är mycket fin Lasse. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.