AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
6.739

Evoque nästa bil?

Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Tänkte kolla vad panelen anser om Evoque. Provade en förra veckan och det var en trevlig vagn, måste jag säga. Har kört kört BMW nu i många år så det känns lite extra spännande att ev byta märke!

Några måsten man ska langa på i utrustning? Business-varianten är rätt bra grundutrustning på, jag tänkte nog peta på krok och glastak. Länk

mvh
Anders
Ingen som har något att berätta? Jag är också intresserad.
Verdi
Verkar väldigt dyr sett till det man får. Men det är klart att den är snygg och har rätt image för många.

Den har väl helt ok offroad-egenskaper också. Såg när de James May testade den i Top Gear i öknen utanför Las Vegas, eller var det nu var.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Snyggare än alla X tillsammans iaf. och Indierna verkar göra bättre bilar än England någonsin gjort.
Har du tittat på Porsche Macan? Lär hamna lite över i pris (givetvis beroende på utrustning) men väldigt mycket mer bil för pengarna.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Evoque är Galet läcker att se på iallafall. Har inte kommit närmare än så tyvärr.
Verdi
De flesta har ju nån 4-cylindrig diesel med 150 kusar. Inget jag direkt går igång på. De med mer motor är antagligen svindyra.

Fast de kanske erbjuder fantastisk kvalitetskänsla och komfort inuti?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Evoque är en bil man köper för designens skull. Själva bilen är som jag förstår det helt okay, men samtidigt väldigt trång och dyr. Finns bättre alternativ om man fokuserar på andra egenskaper än design. Nya Discovery Sport inte minst.

-------
//Lövet
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Oj vilken tråd-arkeologi :)

Facelift och nya motorer kom i höstas - och ett missfoster till cab. En suv-cab?! Har hört varierande om kvalisorten i evoque. Business-modellen var borta sist jag kollade. Kommer säkert en ny.

mvh
Anders
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Say what...?! Det är ju en Hockey-mom-bil!

Säger ägaren till en Hummer H3...?
Bl
98
Black Edition
GLC 250 Coupé
Gammal tråd men väcker den igen....
Prova en Evoque i helgen, jäkla fräck bil och skön att sita i.
Men efter provkörningen....
Fruktansvärt bullrig, och jag som tycker min X3:a bullrar med rft
Den 9 växlad lådan har på tok för lång betänketid, det tycker jag att lådan i X3:an har också i bland men det här var 100ggr värre.
Den är trött, för att citera frugan " när ska du gasa på?" svar "jag har haft plattan i mattan i 1km nu.
Väldigt spårstabil, inte alls så spårkänslig och orolig på vägen som X3:an
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Ska ta en fin SD4 Dynamic inbyte på min M4a och har lite frågor i skallen som ni förhoppningsvis vet bättre än mig.

Det kanske är en dum fråga men visst gäller vagnskadegarantin från första datum i trafik? Denna är tillverkad april 2013 men först i trafik augusti 2014.

Vagnskadegarantin och nybilsgarantin gäller väl oavsett vart bilen är köpt? Den är svensksåld hos Mårtenssons Bil.
3 år/max 100 000 km gäller nybilsgaranti enligt Land Rovers hemsida.
3 st fria service också fast där menade Mårtensson att det endast gäller hos dom. Stämmer detta för i sådana fall skiljer det sig mot BMWs serviceprogram som är giltig hos alla auktoriserade BMW serviceverkstäder?

Något annat att tänka på när det kommer till den här bilmodellen?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Garantier gäller från första datum i trafik

Hur menar Mårtensson att det bara skulle gälla hos dem? De är inte ens märkeshandlare, givetvis gäller den hos samtliga märkeshandlare för Land Rover eftersom det är generalagenten som står för den fria servicen. Detta understryker bara min sedan tidigare genuint usla syn på Mårtenssons...

-------
//Lövet
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Andreas, tack för snabbt svar!

Jag ringde runt förra veckan och fick frågan om jag hade "serviceavtal" och sedan önskade jag boka service på annan ort än dit jag ringde där bilen var köpt. Det var inte möjligt så där rakt av utan man skulle se vad som gick att ordna.
Då kan jag alltså klara mig med en halvförsäkring då bilen fortfarande har garantier till och med augusti 2017?
Vad skulle ni säga att den är värd? Den har i stort sett all utrustning utom dragkrok och vissa exklusiva paket/exteriöra detaljer. Dock 20" svarta fälgar+ 19" vinterhjul, svarta backspeglar. 4X4. Vit exteriör svart/röd läder interiör. Panorama tak etc.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hmmm, kanske inte funkar på samma sätt som BMW då. På LR-sajt hittar jag inte heller något om fri service utan enbart serviceavtal. Det är ju två rätt olika saker.

Land Rover kan säkert se hur länge din vagnskada gäller. Brukar stå i servicehäftet också (om det inte är elektroniskt numera på den)

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.