|
|
|
|---|---|
|
Mister-auto säljer bromsskivor av märket bölk, ungefär halva priset mot Bosch osv. Är det någon som har erfarenheter om kvalitén på dessa? Bak till min Audi s8 kostar endast 600kr (för exempel) närmsta därefter kostar dubbelt så mycket. Vill egentligen bara höra vad ni tror/vet om dessa , bak på bilen kanske det är värt att köpa ett par av dessa billiga skivor ihop med ett par bättre belägg? Mvh | |
|
Min personliga erfarenhet av "billiga" bromsskivor är att de brukar fungera bra rent mekaniskt och inte slå sig som en del hävdar. När en bromsskiva "slår sig" brukar det inte vara att de blivit skeva, utan att man fått ojämn överföring av friktionsmaterial från klossarna till skivorna - oftast ett resultat av felaktig inkörning av skivorna... MEN det jag har märkt som varit sämre på de flesta billiga skivor jag har provat, är rostskyddet - de brukar rosta mycket snabbare än "märkesskivor", ibland så mycket att det skrapar rejält vid första bromsningarna efter en natt om det är det minsta fuktigt i luften... I övrigt är det nog inte stor skillnad rent bromsprestandamässigt, så länge vi jämför olika skivor av samma typ ("släta", hålborrade, slitsade etc.) och storlek - gjutjärn är gjutjärn... Däremot är det rätt stor skillnad i prestanda mellan billiga och dyrare bromsbelägg! Kolla hos bildelaronline24.se, de brukar vara betydligt billigare än mister-auto! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
hej och tack för svaret, lite tråkigt om dom börjar rosta så pass fort :) Jag gick in på bildelaronline24 och beställde ett kit istället. ATE Skivor bak + brembo belägg för 1100kr inkl frakt. Får se hur länge dessa håller :) |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
ATE är bra grejer! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.