|
|
|
|---|---|
|
har en 528 e39 97 år som elektriska rattilten inte fungerar,var ska man börja söka hita ingen trasig säkring.någon som hft problem md el ratt inställningen? | |
|
ingen som kan tipsa mig? |
|
|
Hej, menar du spaken till rattläget? höj och sänk osv? Försöker inte vara dryg hehe, men vet inte vad rattilten är för något. Så kan jag hjälpa dig och söka lite iaf... vänligen Mattias |
|
|
Ja den spaken man flyttar ratten in och ut o upp o ner Kollat säkringarna i handskfacket men den vill ej fungera Så man kan ej flytta ratten |
|
|
Fungerar det om du använder minnesknapparna för stol och ratt? dvs ändrar ratten läge då? Hör du rattmotorn jobba? Några säger att koppla ur batteriet 15min+ hjälper, någon minnesbuffert som töms eller nått ;p Testa det |
|
|
har provat knapparna i dörren men hör ingenting med tilltmotorn, men sen sitter där manelle reglage till stolen så där finns bara minnes knappar i dörren men ingen elstols reglage väldigt märkligt. batteri har jag ej provat koppla loss |
|
|
Utbytta stolar eller utbytt dörrsida? Har elektriska rattjusteringen fungerat tidigare? |
|
|
Ärlig talat vet jag ej vad som är utbytt Men det lyser på nån knapp på dörrsidan. Har precis köpt den vet ej om den funkat Men behöver ha igång den |
|
|
Kollade det är nog stolen som är bytt då kontakterna passa inte och låg lösa under till.men själv m lyser i dörren när man trycker men ingenting händer på Ratten helt tyst hitta en lös ratt tillts spak löst i ett förvaringsfack i bilen Brukar dom gå i sönder eller det har med kontakterna under stolen? |
|
|
Posta dina sista 7 siffror i chassinummret, så man kan kolla utrustningslistan på bilen. Det är ju med största sannolikhet inte någon säkring som är trasig, snarare kablage som saknas/gått av... Öppna upp under ratten och kontrollera nr 17/18: Länk |
|
|
Hej, även jag har samma problem på min e39 m5 pre. Ingen dörrsida eller stol är utbytta. All i bilen funkar förutom elektroniska höjdjusteringen. Ja misstänker att motorn gett upp. När ja klickar upp så hör man att motorn får ström men inget händer. |
|
|
driftking: Om du hör motorn jobba men inget händer, så kanske det sitter fast. " You can hear the motor trying to going up and down, when you hit the button. I took off the bottom cover in front of the gauge cluster and then I was able to see some of the linkage and steering column. There is a retainer clip that was stuck and causing the motor to lock up. I took a long screw driver and used a hammer to lightly wedge the screw driver tip into the clip. This was enough to free the linkage. This may not fix every ones steering column problem. But I would try this if you can hear the motor trying to go up and down. " Länk till en DIY: Länk |
|
| Subsoil, tack som fan. Detta skall testas ;) | |
| Hur tar man av rattkåpan på e39 ? :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.