|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag funderar på att köpa hem en diagnostik kabel (med USB). Kommer främst att använda den till min BMW e39, men hade även varit schyst att kunna använda till andra märken/modeller (bland annat VW) också. Har för tillfället en ELM327 bluetooth som jag parkopplar till telefonen. Fungerar ju helt OK för enklare saker, men hade varit kul att kunna få ut full skanning. Sen att man kan "koda" är ju inte fel heller. Vad är det bästa programmet? Vilken kabel är bäst? Detta kommer kopplas till en laptop med aningen W7/8.1 eller Linux. Om det redan finns en bra tråd för detta så ursäktar jag, men hittade inget speciellt när jag sökte. Tacksam för alla tips och svar! | |
| Till E39 tycker jag inpa fungerar fint. | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
vore ju rätt smutt om någon kunde sätta ihop en virituell maskin som man kunde ladda ner och köra på sin laptop för att kunna köra alla bra BMW program :) |
|
Alpinabiturbo: Ska kolla upp det! Jörgen: vad menar du? |
|
|
Lars Almighty, BMW-scanner 1.4.0.9 med skarp programvara är mycket bra till en e39, den i kombination med ett Inpa/Ediabas kit så kan du göra det mesta på bilen. Bmw scanner funkar fint på XP, Vista, W7. 32 eller 64 bit. Dock ej W8. Inpa (om man har rätt Inpa) funkar på allt inkl W8. Jag powerpostar dig Lars för info. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.