|
|
|
|---|---|
|
Hej! Utan att lägga några värderingar i själva ljudsystemet som BMW kallar "hifi" för E60/E61 så har jag en fråga. Har en E61 från 2009 med HIFI-paketet, och jag undra kort och gott om det verkligen ska vara så extremt platt ljud som det är? Avsaknaden av bas är ju total, även med bas-settings på max. Har läst någonstans att det ska sitta baselement under framsätena, men när man spela högt och känner med handen där under så känns inget alls, som om att dom inte spelar (om det nu ens sitter något där..). Förstärkaren verkar funka, ivf så blir det helt tyst om jag rycker ur säkringen som sitter i den. Så, ni som vet, ska det vara bas-högtalare under sätena fram och bör man märka dessa? Tack på förhand! /eFx | |
|
Det sitter högtalare under framstolarna under ett plastskydd. Långt fram mot ytterkant sitter de under stolarna. Jag har precis bytt ut mina högtalare runtom och skall nu också koppla in DSP och ny förstärkare. Jag frekvensmätte innan bytet och det fanns bas.... |
|
|
Kane, kommer man åt bashögtalarna där i golvet utan att ta ur stolarna eller måste man ur med de? /eFx |
|
| Det gick bra att lossa stolarna (i mitt fall elstyrda komfortstolar), fälla fram ryggstödet max, lyfta dem lite bakåt mot baksätet och sedan vinkla dem mot baksätet. | |
|
Många tillverkare har bolt on kit för E60 där du får basarna som sitter under stolarna och dörr högtalarna också dock kommer detta inte ge dig så mycket mer om du inte driver dessa med ett eftermarknads slutsteg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.