|
|
|
|---|---|
|
Står inför ett byte av bärarmar till min E46 och jag tänkte göra jobbet själv. Därför söker jag efter om det går att hyra pelarlyft inom/i närheten av Göteborg. Jag vet att OKQ8 har lyftar men de måste man köra upp på. För att utföra detta jobb måste jag ta av framhjulen, därför söker jag pelarlyft. Alternativt om det går att lägga någon form av stöd/klotsar under de främre lyftpunkterna sedan ta av framhjulen om jag använder mig av OKQ8's lyft. Vad tror panelen om denna lösning? | |
|
Jag har använt Carexpress på Ringön en gång. Funkade kanonbra, både 2 pelarlyft och kompressor finns. Man kan hyra eller ta med egna verktyg men saknar man något så är dom hjälpsamma. Länk /DJ |
|
|
Gjorde jobbet för ett tag sedan. Jag lyfte framändan på lyftpunkten mitt under motorn och satte sedan pallbockar under främre domkraftsfästena. Funkar fint men man måste vara förtjust i att ligga under bilen. Fördelen är att man kan använda domkraften för att trycka upp den nya länkarmen mot chassiet vid montering. För mej snurrade muttern på främre länkarmsfästet annars. |
|
|
Tack! Precis det svaret jag letade efter, BMW-DJ. Där ska jag boka tid. Angående att använda pallbockar så har jag ingen bra plats att vara på, har heller inte några men tipset var gott! |
|
| OK Frölunda torg har lyft med hjulen fria. | |
| Det måste jag kolla upp! En pelarlyft eller? | |
|
Förresten, vad rekomenderar ni för kulledsavdragare? Funkar denna?: Länk |
|
| Nej ingen pelarlyft. Du kör upp på lyften. Men det är korta banor på den så hjulen e fria. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.