|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E39 Touring -01 som den bakre vindrutespolaren slutat fungera på. Var sitter den pumpen placerad? Tänkte titta på den så jag kan köpa en ny eller begagnad och byta ut den när jag ser partnumret och placering. Googlat som en galning men det verkar inte vara någon annan i hela världen som råkat ut för det! :-) Tack! | |
|
Höger hjulhus fram. I bakkant. Samma som till vindrutan. |
|
|
Standardfelet är annars kablarna i bakluckan. /wmt |
|
|
hade samma fel på min E39 00. spolarpumpen slutade fungera visade sig att det var kabelbrott vid gångjärnen i backluckan. |
|
|
Vilka kablar till bakluckan påverkar spolarpumpen som sitter i främre hjulhuset?? |
|
|
det är dom kablarna som registrerar att shoppingluckan är stängd. min spolarpump lade av först sedan efter ett par månader slutade torkaren fungera på bakrutan, först då öppnade jag kabelhävorna på båda sidorna i bakluckan och hittade ett par kablar som var helt av och några andra på väg att gå av. fixade till alla kablar, klipte till krympslangsbitar och satte dom över kablarna innan jag skarvade och lödde i hop dom sedan fungerade bakrutetorkaren och till min förvåning även bakrutespolaren. jag trodde faktiskt att själva pumpen hade skurit. och att den inte hade nåt med kablarna i bakluckan att göra. |
|
|
Aha, där ser man :) |
|
|
Grabbar! Stort tack för svar, jag har tidigare haft problem med kabelstammen i bagaget... jag hade ingen aning om denna funktion. Skall gräva lite i det, återkopplar om det fungerade! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.