|
|
|
|---|---|
|
hoppas jag riktar mig mot rätt avdelning i forumet. Har en ganska nyinköpt X3:a -04 som har inbyggd bluetooth. Det har gått bra att para telefonen (Samsung Galaxy S4), men handsfree-ljudet i bilens ljudsystem varar i fem sekunder sen blir jag utkastad. BMW säger att det går att uppgradera BT i bilen så att den blir kompatibel med fler telefoner. Uppgraderingen som de släpp på sin hemsida är för dem som har USB-interface i sina bilar. Det har inte jag, men jag har OBD-kabel med INPA EDIABAS bl. a. Är det någon som vet om man kan uppgradera BT med det verktyget? | |
|
som du säger är det enbart för hårddiskbaserade navi bilar som har usb interface i armstödet..helt fel mjukvara för din bil.. Uppgradera blåtands modulen kan du göra..bara att köpa bland de sista tillverkade..tror det är v12 eller 13.. finns ingen mjukvaru update jag har oxå bluetooth i min bil.. jag har version 12 har jag för mig i min..funkar klockrent med min s5 mini.. vi har samma bluetooth modul,fast din är äldre---jag har inga som helst problem med min handsfree eller annat... klockrent med hela telefonboken i skärmen..använder inte alls samsungen när jag sitter i bilen...allt bara ++++++ bild nr 6+7 från slutet Länk |
|
|
Tack för svar! Grym bil! Synd att mjukvaran inte går att uppgradera. En nyare modul är väl svindyr kan man misstänka. Får ta reda på det. Jag har heller inte den stora navi-skärmen utan en liten fjantdisplay som sitter i mittkonsolen som man inte kan göra mycket med. Så det med adressbok och det kan jag nog glömma, tyvärr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.