AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.081

Bakre stötdämpare från Biltema till e46 320i -00. Erfarenheter?

Visa användare
251
swedishwiking
Bmc Countryman 850 -62
Risig 320i -00 (RIP)
Skaplig 325i -03
Hej grabbarna!

Blir riktigt imponerad av mångfalden fel min bil hittar på. Ingen risk att bli uttråkad här inte.
Nytt är en sexigt gungande bakvagn matchat av ett klonkande ljud.
Biltema har dämpare 68-7712 men är helt "ren" utan damask eller genomslagsgummi. Om jag nu läser listan rätt passar denna samtliga e46 från -98 till -01. Tyvärr kunde inte personalen hitta några tillbehör till den, men kanske nån här har tips på nåt?
Bra eller dåligt köp?

Mvh, Mattias

st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
449kr/st. Ptja, antingen är det billigt eller dyrt beroende på vad man kan få runt 1000kr i övrigt. Vill man köpa från utlandet så finns det ju pengar att spara eller kanske få "bättre" grejer för samma peng (Bilstein hellre än Biltema?).

Här kan du köpa två stycken Bilstein B4 för ca 1000kr med frakt: Länk

Komplett kit med "alla delar" och KYB-stötdämpare för runt 1500kr med frakt:
Länk

Liknande med Sachs-dämpare:
Länk

Länk säljer Meyle-stötdämpare för 539kr/st + frakt.

Länk säljer Koni STR.T för 539kr/st (budget sportstötdämpare från just Koni)

Ca 730kr med frakt för ett komplett kit med stötdämpare och tillhörande detaljer (!!) :
Länk
Visa användare
251
swedishwiking
Bmc Countryman 850 -62
Risig 320i -00 (RIP)
Skaplig 325i -03
Jo, det känns ju som om biltemas skulle behöva kosta hälften så mycket för att kunna konkurrera.

st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Rätt så smidigt att handla via Ebay också, med Paypal-konto så kan man även föra över pengar direkt från sitt bankkonto in på Paypal-kontot och sedan betala över Ebay (lite struligare att aktivera kreditkort för Paypal + att det tar några dagar).

Biltema är säkert rätt så prisvärda jämfört med övriga bildelsfirmor i Sverige eller BMW-handlare.

Förresten så borde du kunna återanvända alla prylar till befintliga stötdämparna, om inte lagringarna skulle vara trasiga eller så. Lite rengöring så funkar det.

Länk

Länk

Ny packningar är dock att föredra ;)

Visa användare
251
swedishwiking
Bmc Countryman 850 -62
Risig 320i -00 (RIP)
Skaplig 325i -03
Tyvärr är damaskerna rökta så ett komplett kit är nog att föredra.

Stort tack!

Tu
269
Tummps
530iA E61 -05
Har köpt med biltemas dämpare i ett par månader nu, inga större problem än så länge.
Beror helt på vad du är ute efter samt hur bekväm av dig du vill vara, är du ute efter att få något snabbt, kör på biltema.
Visa användare
251
swedishwiking
Bmc Countryman 850 -62
Risig 320i -00 (RIP)
Skaplig 325i -03
Det var i första hand tillgängligheten jag tänkte på när jag valde Biltema. Min bil ser inte så många bandagar per år om man så säger. Hittade du på några damasker/genomslagsgummin eller kunde du använda dina gamla?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla vad www.bildelaronline24.se tar för "märkesstötdämpare" - skulle gissa på att de ligger i närheten av vad biltema tar för "no-name-dämpare"...

Brukar ta en ca vecka i leveranstid från dem.

Kontaktar du kundtjänsten via chat-funktionen, får du en rabattkod innan du handlar (brukar vara 3%). Sedan får du en ny kod som ger 5% på nästa köp, på följesedeln i paketet.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Tu
269
Tummps
530iA E61 -05
Jag använde mina gamlar damasker och genomslagsgummin, fungerar fin fint. De har ju på biltema genomslagsgummin för typ 30:- paret annars.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.