|
|
|
|---|---|
|
Hej Då bilen jag inte tittar på är en BMW lägger jag tråden här. Frågar om vad Eget Bruk ger för lättnader och om det krävs E-märkta lyktor vid registreringsbesiktning. Tittar lite på en bil i UK som är importerad från japan och undrar hur man gör med registreringsbesiktningen här i Sverige med tanke på bland annat kravet på e-märkta lyktor. Vilket denna inte har. Jag tror inte heller att det finns lyktor för vänstertrafik så byte funkar inte. Bilen är en -93a Är i trafik och har en godkänd MOT i England Har läst på transportstyrelsen om undantagen som gäller Eget Bruk Länk och Länk men blir inte mycket klokare av myndighetstexten. Är det någon som kan reda ut djungeln åt mig vore jag tacksam. Vad gäller vid import av bil för eget bruk? Måste det sitta E-märkta lyktor vid registreringsbesiktningen eller inte. Har forumläst att en del fått igenom sina bilar med originallyktor där enda modifikationen är att ljusbilden är konverterad för högertrafik, medan andra har fått visa E-märkningen på varenda yttre varenda lampa ned skyltbelysningen. Är inte jättesugen på att köpa Hella-insatser och modifiera. Till sist: Finns det någon ni kan rekommendera som jobbar med det här mer eller mindre yrkesmässigt? Tack /Niclas | |
|
Första meningen ska givetvis vara "Då bilen jag tittar på inte är en BMW lägger jag tråden här." /Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.