|
|
|
|---|---|
|
Min bil har börjat krångla med viss elektronik. Ibland när jag låser upp bilen tänds inte "welcome lights" trots att jag valt det. Vidare när jag sätter på tändningen visar den servicesymbolen(bilen upphöjd) trots att service nyligen är gjord. Jag får alltid vid dessa tillfällen ställa om klockan och datumet, det är som att bilen stundtals nollställs. Någon som vet vad problemet kan vara? Det händer typ 1gång/vecka. | |
|
Antagligen så behöver batteriet laddas, ev bytas. Ett fulladdat batteri skall ligga på ca 12,7V och det bör ej ligga under 12,3V. Med vänlig hälsning Håkan |
|
| Byt batteri. | |
| Ladda batteriet så ska du se att all ordnar sig | |
| Hade likadant på min när knappen till bakrutan var trasig/fuktskadad. Så har du haft problem med att luckan öppnar sig kan det ha ett samband. Annars bara ladda batteriet ordentligt eller byt om det inte hjälper. | |
| Kolla även i antennen uppe på taket om det kommit in fukt där. Har hört att detta är inte allt för ovanligt problem | |
|
Tack för alla svar! Det har nu kommit ett felmeddelande där det står följande: Battery Vehicle Increased battery discharge while stationary. Electrical may have been switched off. Reset date and time if necessary. In the event of recurrence, have the system checked by nearest BMW Service. Vet inte vad jag gjort för fel men antar att jag får läsa av batteriet och om det är för dåligt byta det. |
|
| Precis så kan det bli av t.ex. knappen till bakluckan hakar upp sig. Då kan inte bilen gå ner i sleepmode typ och stänger av olika förbrukare. Eller så är batteriet kasst. | |
|
Om själv aldrig bytt batteriet och om du har ägt bilen i ngt år eller två och det är ett orginalbatteri så är det bara att byta det. Själv satte jag i ett orginalbatteri i min e39a hösten 2007. Det funkar ännu men börjar ta emot laddning lite dåligt, dock inget problem ännu. Mvh Håkan |
|
| Trådlyft, har samma problem igår bytta jag till en ny batteri men ändå så fick jag samma meddalande imorse likförbannad och nollställd klocka..Verkar som att bilen drar ström eller så går den aldrig i sleepmode,Har nämligen keyless ifall det kan spöka? | |
| Kan det vara så att jag måste koda nya batteriet IBS eller vad det nu heter att bilen tror fortfarande att jag har kass batteri?Hur ser jag om jag har IBSysytem. Tacksam för svar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.