AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
5.264

Montera tillbaks främre kofångare Z4 E85

Ska lämna in främre kofångaren på en Z4 E85 pre lci på omlackering. Hur man monterar av den har jag både läst mig till samt sett videklipp på, så det bör inte vara några problem. Vad jag funderar på är hur omständligt det är att montera tillbaks den? Är det svårt? Hur gör jag? Mycket tacksam för tips på tillvägagångssätt!!
Ingen som kan vägleda mig?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Brukar vara svårt att demontera saker utan guide. Men har man tagit bort delar på rätt sätt är det normalt sett enkelt åt andra hållet.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Jag tror att plasthållaren som sitter där skärmen och fronten möts går sönder vid demontering och måste bytas innan den nya fronten monteras. Det är så på M-modellerna. Dålig konstruktion.

Jag har inte gjort det själv, det är vad jag har läst.
Skickade PM till dig WGN med detaljer kring det

Finns lite bilder från min tråd på Z4-forum

Länk
Tack för svaren!
Är det verkligen så att plasthållaren måste gå sönder för att man ska kunna ta av fronten, det går inte att undvika? Låter ju riktigt löjligt! Någon som kan bekräfta att det är samma på icke M-modeller?
De måste inte gå sönder men de har en tendens till att spricka och spricker den så
Måste du bryta sönder den för att få bort den från skärmen .
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Något jag brukar göra när jag ska ha bort plastclips som är gamla och lite spröda är att spruta lite 5-56 eller liknande för att det ska bli mindre friktion, brukar funka bra. Men glöm inte att torka rent innan du monterar ihop det igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.